februari 06, 2006

Listen, the snow is falling!

Herreje vad det snöar här idag! Det började natten till igår om jag inte minns fel, och sedan har dess har det snöat mer eller mindre oavbrutet. Att ta sig till bussen i Oskarström imorse var något av ett äventyr, och det hela blir ju inte bättre av att Halmstads gatukontor har gått i vinterdvala som vanligt. Jag hörde av någon här på jobbet att de tydligen plogat Storgatan klockan 6 imorse. Härlig prioritering. Storgatan kan ju knappast anses vara viktig förrän affärerna öppnar runt 10-tiden, eftersom det är en ren gågata. Innan dess kanske de kunde koncentrera sig på de stora lederna istället...

Ja, ni kanske redan förstått att jag tillbringade helgen i Oskarström, och det var lika mysigt som vanligt. Igår var vi en sväng i Slättåkra för att gratta Sandras mormor, som fyller 70 år på onsdag. Hela släkten var bjuden, och det bjöds på planka med potatissallad, plus att vi fick marinerade quornfiléer som Sandras mamma fixade till oss. Smaskens! Efter middagen gick vi en sväng i byn för att ta lite bilder på det fina vinterlandskapet, och det är inte helt omöjligt att de hamnar i bilddagboken så småningom.

Jag har mer och mer börjat peppa på en digital systemkamera, eftersom jag inte är helt nöjd med min nuvarande digitalkamera. Den är kass i svaga ljusförhållanden, och det är trots då det är kul att fotografera (konserter etc.). Just nu ligger Canon EOS 350D bra till, men vi får se vad som sker. Jag lär inte ha råd ännu på länge, så det hinner väl kommer 20 nyare modeller innan dess. Men Canon verkar vara märket jag vill ha i alla fall.

Det lutar väldigt mycket åt att jag kommer att fira min 28:e födelsedag tillsammans med Sandra i Edinburgh, vilket låter som en himmelsk kombination. Jag har redan varnat John, min Pennyblackmusic-polare som bor där, och han peppar rejält! Och vi har nog hittat ett vandrarhem som verkar gutt också. Bokning görs snart...

Idag ska jag nog äntligen bli klippt av Marie, och det ska bli riktigt härligt det! Sandra gjorde en akutklippning igår innan vi åkte till Slättåkra, men det behövs en complete makeover. Tur att man har dator med bredband så att man har något att locka med...

Jobba nu. Peach out!