december 02, 2005

Tomorrow, tomorrow

Ah, snart är helgen här, och med den trevlig ledighet. Ikväll ska vi ut till mamma och pappa för att låna bilen, som imorgon ska ta oss norrut, till Göteborg. Jag har fortsatt min research, och hittat ännu mer intressanta secondhandbutiker, så det blir nog fullt upp. Tyvärr är det ju lördag, så de flesta stänger ganska tidigt. Å andra sidan är det många sådana butiker som endast har öppet på just lördagar, så på det sättet är det en bra dag att åka upp. Vi ska även försöka hinna med lite julklappshandling, och en tripp till IKEA för att köpa en hylla till köket.

I onsdags blev besöket på Amnesty med Marie av till slut, och efter att jag och Sandra utövat grupptryck på henne så köpte hon en schysst stereobänk för 60 riksdaler, plus en snygg, liten lampa för 20, som passade som hand i handske till bänken. En soffa blev det också, men den valde hon utan att vi behövde tjata. För min och Sandras del blev det ett magert resultat, med boken "Doktor Glas", som Sandra köpte, som enda fynd. Men vi är ju där ganska ofta...

Igår var det långdag på jobbet, som vanligt, och jag var hemma vid halv sju, ungefär. Sandra åkte hem till Oskarström några timmar tidigare, så det blev en kväll i ensamhet igen. Efter disk och matlagning satte jag mig vid datorn, men det var så trist att jag satte mig i TV-soffan istället, och såg först "Mediemagasinet" om Ebba von Sydow och senare även "Filmkrönikan". Jo, just det, jag pratade med Marie också, och vi kom fram till att vi ska ta slickade skivbolagsbilder till vår hemsida. Sandra hoppade på idén, och vi ska inom en snar framtid gå till Sturegymnasiet för att ta lite härligt mötesbilder med hjälp av kompisar till Sandra som ska vara statister. Oh yeah! Jag kommer nog att slänga in dem här när de är tagna, så höll ögonen öppna.

I förrgår läste jag på vårt klotterplank här på jobbet att en av Riff-säljarna eftersökte någon som kunde låna honom körkortsteoriskivorna till datorn. Eftersom jag fick dem av Erik när jag skulle ta körkort förra året visste jag att de låg där hemma någonstans, så jag skrev till honom och erbjöd mina tjänster. Igårkväll hittade jag dem, så han ska få dem idag. Det skumma i det hela är att han sa att han blivit av med körkortet, så man undrar ju vad han gjort för ont för att förtjäna det. Kört full? Parkerat fel? Kört för fort? Mystiken tätnar.

Nu ska jag jobba. Trevlig helg på er!