december 09, 2005

Helgen närmar sig

Ikväll är det så konsertdags för mig igen, men det är inte helt och hållet frivilligt, som jag påpekade i gårdagens inlägg. Eftersom jag aldrig hört Kristian Anttila tidigare, så satte jag mig och lyssnade på några låtar som fanns på hans hemsida igår kväll, och... ja, jag ser ju inte mer fram emot kvällens spelning nu. Jag tyckte mest det lät som en blandning av Kent och Thåström. Jag gissar att Alf kommer att framstå som ett geni ikväll, även om han egentligen bara är helt OK. Hoppas han spelar "Min del av stan".
Förresten så kanske jag får med mig Sandra, som kunde tänka sig att hänga med i ren sympati. I sådana fall erbjöd jag mig i min tur att betala hennes biljett. 60 spänn kan det vara värt att få sällskap. Och vilket sällskap sen!

Det borde trilla in en del julklappar till mig de närmaste dagarna, och då pratar vi inte sådana som jag ska få, utan de som jag ska ge bort. Det enda som fattas nu är en sista grej till mamma, sen är jag klar för i år. Tack internet!

Igår eftermiddags satt Sandra och slängde upp lite bilder från helgen i sin bilddagbok, så jag tänkte helt fräckt låna några nu:



Jag kollar in bokavdelningen hos Emmaus i Göteborg. Den var gedigen, må jag säga.



Så här fint blev mitt kök efter pysslandet i måndags! Nu är det bara lite småsaker som ska upp på väggarna, och sedan är det klart!

Bortsett från kvällens spelning ser helgen ganska oplanerad ut. Sandra har en del skolarbete att ta itu med, och vi ska kanske till mina föräldrar imorgon för att äta/spela. Det är väl det. Det ska bli skönt med helg, dock.

Trevlig sådan på er!

2 Comments:

At 6:33 em, Anonymous Anonym said...

Jag tycker faktiskt att herr Attilla inte är så tokig. Om du hört "Thousands Ways to Enter a Candle" så tror jag att du håller med. Få se vad du tycker ikväll på spelningen.

 
At 11:07 fm, Blogger Tommy said...

Jag håller tyvärr inte med, inte ens efter spelningen. Den var tråkig.

 

Skicka en kommentar

<< Home