november 30, 2005

A distorted reality is a necessity to be free

De senaste dagarna har jag lyssnat på Elliott Smith i min iPod på vägen till och från jobbet, och det är så otroligt bra! Jag hade nästan glömt bort det... Och faktum är att "Figure 8"-skivan är mycket bättre än vad jag minns den som. Massor av fantastiska låtar. Dessutom tror jag att jag ska bränna ihop en samling med hans bästa låtar till min pappa, då det inte känns helt omöjligt att han skulle kunna gilla det. Jag tror mig minnas en positiv kommentar om Elliott någon gång också... Förresten, kors i taket! För två helger sedan, när vi skulle äta hos mina föräldrar, tog jag med en skiva med gamle Vaselines-räven Eugene Kelly som jag fick från Border för att recensera, då jag tyckte att nog kanske skulle passa pappas musiksmak. Och tro det eller ej, det gjorde det! Eller, han sa i alla fall att han tyckte det var bra. Det är nog första gången någonsin. Så man kanske ska smida nu, medan järnet är varmt.

Igår var det trevligt värre på kvällen. Sofi och Johan tittade in vid halv sex-tiden, och tillsammans lagade vi kvällsmat, som denna kväll bestod av falafel i pitabröd etc. Kanske inte så mycket att laga, då det mest var väntan på att fritösen skulle bli varm, men det var väldigt trevligt. När vi ätit upp spelade vi en omgång Skip-bo och åt godis innan de båda gästerna tackade för sig. Sedan passade vi på att titta på måndagens avsnitt av "100 höjdare", som jag spelade in, och det var roligt, som vanligt. Dock kan jag kanske tycka att Filip och Fredrik kan bli lite FÖR fokuserade på folks könsorgan. Men det var många roliga klipp i alla fall.

Ikväll ska vi göra ett nytt försök att åka till Amnesty med Marie. Då både hon och Sandra drabbats av tunga förkylningar så får vi se om orken finns. Om inte får vi göra det till en trevlig hemmakväll istället. Det funkar fint, det också.

Peach out!