december 08, 2005

T-shirt weather

Hmm, så var det några dagar sedan sist igen. Men mycket har hänt! Eller, ja, det kanske var till att ta i, men om man ser till mitt kök så har det hänt en del.
I måndags fick jag och Sandra tokpepp, och under loppet av bara några timmar bakade vi clementinkaka (som blev jättegod), satte upp kökshyllan som vi köpte i lördags (det blev superbra!) och fixade i största allmänhet. Kvällen avslutades med veckans avsnitt av "100 höjdare", som var riktigt roligt den här gången, framförallt när det gäller klippen som visades.

I tisdags åkte så Sandra hem till sig på kvällen, så jag fick roa mig på egen hand igen, och ni vet alla vad det innebär. Japp, datorn och jag var bästa polare hela kvällen, bortsett från två avsnitt "Simpsons" och lite matlagning. Jag påbörjade även arbetet med Heavenly Pop Hits nya hemsida, men jag kom inte så värst långt. Fortsättning följer kanske ikväll, om jag hinner med mer än att skriva tre recensioner till Pennyblackmusic som måste skickas senast imorgon.

Igår var det meningen att Sandra skulle vara hemma i Oskarström igen, så jag hade en kväll på solokvist framför mig igen. Inte så lockande, man vad gör man? Jo, man kommer hem, och möts av en flickvän som frågar om man vill följa med ut till henne. Underbart! Så efter att ha bokat om tvättiden drog vi oss till bussen och var framme hos Sandra vid halv sju-tiden. På vägen hem till henne hade vi peppat på att göra varma mackor med vegetarisk berlinerkorv, som vi köpte på Örtboden för ett tag sedan, men när vi sedan gjort dem och åt dessa kulinariska mästerverken visade det sig att man inte alls kände smaken av "korven", utan det smakade mest senap eller ajvar (som vi också hade på mackorna...). Lite synd. Men vi sparade två skivor till mackorna vi åt imorse, och då var det godare. Kvar i min frys finns nu ett liknande paket, men med vegetarisk kyckling. Ska bli spännande att smaka det.
Annars var det en ganska slö kväll igår, med lite TV-tittande och spelande. Egentligen skulle Sandra ha klippt mig lite i luggen etc, men vi orkade inte det när det väl skulle bli av, så vi sköt det till helgen.

Hallandsposten hörde av sig igår, och frågade om jag ville gå på Kristian Anttila och Alf på Diezel åt dem imorgon. Jag är väl egentligen inte så värst peppad på det, men jag vill helst inte säga nej till HP, då detta kanske kan öppna till fler konsertrecensioner och liknande. Tyvärr ska de sluta med musikkrönikorna nu, eftersom Karin sa att de ville förnya kultursidorna. Attan! Jag försökte få in en fot bland DVD-krönikorna istället, men det är tydligen en kille som skriver dem ensam, och så ska det förbli om redaktionen får bestämma. Hoppas de ändrar sig. Det hade varit kul att skriva om film för omväxlings skull.

Heavenly Pop Hits har stora saker på gång, däribland ett nytt, fint singelsläpp med allas våran White Town, och... vi ska nog börja sälja tröjor också! Whi-hoo! Mer information kommer så fort vi har den. En länk eller så, kanske.

Nu ska jag gå igenom annonslistorna för nästa veckas Platsjournalen. Peach out!