januari 23, 2006

Your turn, my turn

Jo, det gick sådär med bilddagboken, som ni kanske märkt. Saken är dock den att jag har en del bilder i datorn där hemma som ska slängas upp ikväll eller så, men jag tänkte ändå skriva en liten uppdatering om vad som hänt den sista tiden. Inget revolutionerande, men ändå roliga saker.

I onsdags var jag och Sandra på bio och såg "Varannan vecka", och den var helt OK. Riktigt rolig på sina ställen, men precis som Sandra så klokt sa efteråt så var det lite för perfekt och fint, alltså som vanligt när det gäller svenska relationskomedier. En stadig trea, dock.

Apropå film, jag har blivit skribent på filmtipset.se, denna finfina filmhemsida. Hittills har jag skrivit en kolumn/krönika och två nyhetsnotiser, men mer kommer, var så säkra. Som vanligt heter jag Frans Hals där också.

I fredags var vi så hemma hos Marie och tittade på "Anchorman", filmen som hypats till döds av popgänget. Och visst, den var väl lite småkul, men ganska långt ifrån de lovord man har hört från alla möjliga håll. Och att se om den känns inte så värst aktuellt. Då var sällskapet och tilltugget (våfflor med diverse tillbehör) desto bättre. På onsdag blir det kanske repris då Marie ska komma till mig och titta på gamla Reeves & Mortimer-program. Vi kom i fredags fram till att Sandra måste få se dessa underbara pojkar.

Helgen spenderades i Oskarström, där vi lagade god mat (chevrégratinerad quorn med äpple och jordnötter, ugnsgratinerad potatismos och sallad) och tittade på första halvan av "American beauty". Det var länge sedan jag såg den nu, så det var ett kärt återseende. Dock ska vi titta klart nästa helg, då vi nog kommer att vara hos Sandra igen. Igår åkte vi till mig på eftermiddagen för att umgås med Sofi. Först höll Sandra henne sällskap när hon jobbade lite på skolan, och sedan åt vi kvällsmat hos mig. Gott blev det den gången också. Kvällen gick åt till att titta på "Om inte", som var bra. Vi köpte tre nya filmer på Myrorna i fredags också, mest för att göra det ännu svårare att bestämma sig när man står framför filmhyllan och ska välja underhållning för kvällen. Suck...

Idag åker Sandra till Stockholm med sin klass för att gå på studiebesök hos diverse mediaföretag, så det är FF för min del fram till onsdag kväll. Ska försöka få gjort lite saker som hamnat på efterkälken den senaste tiden, t.ex. recensioner, städning, ny hemsida... Fast vi vet väl alla hur mycket som kommer att bli gjort i slutändan.

Slutligen, den 22:e februari åker jag och Sandra till Stockholm, för att där på fredagen gå och se James Hollingworth och Jojje Wadenius spela sina barnlåtar på Junibacken. Jag ser fram emot det så mycket att jag skakar. Sedan blir det väl en del spring i butiker också...

Dags att jobba. Men nu vet ni läget. Tjarå!

2 Comments:

At 1:51 em, Anonymous Anonym said...

Jag tycker du fick mycket gjort under ditt FF ;) /<3

 
At 10:42 fm, Blogger Tommy said...

Ja, jag är riktigt imponerad själv, faktiskt.

 

Skicka en kommentar

<< Home