november 29, 2005

Cavity search

Även om det inte alls gått sex månader sedan senast så var det imorse återigen dags för mig att styra stegen mot Vallås folktandvård, där jag skulle bli av med lite tandsten. Som vanligt kände jag inte igen namnet tandläkaren på kallelsen (jag brukar ha ny varje gång), men den här gången drog jag verkligen nitlotten. Jag minns inte ens hennes förnamn nu, men jag gissar att hon var ganska ny, då hon såg förhållandevis ung ut, om man jämför med den här mottagningens övriga personal. Då de tidigare tandläkarna jag har haft brukade fråga om det var obehagligt, pausade för att man skulle kunna pusta ut lite etc, där stampade det här nya stjärnskottet gasen i botten utan att kolla om kusten var klar. Den enda gången hon sa något var ungefär halvvägs in i behandlingen, då hon frågade om det gjorde ont. "Nja, det isar mest", svarade jag, varpå hon säger "jaha, isar det?". Smart tjej. Det enda som var lite komiskt var att hon satt och viskade med i låtarna som Rix spelade under tiden. Förmodligen trodde hon inte att jag hörde, men det gjorde jag allt! Att döma av hennes textkunskaper så tror jag hon diggar Backstreet Boys.

Snön har hittat till Hallands residensstad nu, och som vanligt är stan "lamslagen", som kvällstidningarna skulle säga. Trots detta kom min buss i tid imorse, något jag verkligen inte förväntade mig. Hallandstrafiken kan konsten att överraska ibland.
När jag gick från tandläkaren till jobbet tidigare idag så märkte jag hur det droppade från träden, så jag gissar att det bara är en tidsfråga innan vi får en traditionell halländsk vinter igen, d.v.s. slask som fryser. Mmmm.

Annars har jag spenderat en del tid nu på förmiddagen med att leta upp secondhand-butiker i Göteborg. Jag och Sandra ska dit på lördag för att handla lite, både till oss och julklappar till andra. Det ska bli mysigt. Hoppas vädret blir bra också bara. Göteborg är ju jobbigt nog att köra bil i vid fint väglag.

Igår åkte Sandra hem, och hon kommer nog att vara hemma ikväll också, så jag ska försöka sysselsätta mig på egen hand. Det blir väl den vanliga tre-enigheten: dator, TV, stereo. Vi är ett härligt gäng, vi fyra.

Peach out!