december 14, 2005

You look like an angel, and I'm jealous of that

Kors i taket! Min kollega Inger har i alla år envisats med att ha på Rix på sin radio (med undantag vid stora sportevenemang, då P4 rattas in), men nu i måndags sträckte hon sig äntligen efter kanalinställarratten och skruvade till 95, 4, d.v.s. P3. Hallelujah! Det som fick bägaren att rinna över för hennes del var att de spelade Carola mycket på Rix, och det är tydligen hennes stora hatobjekt. Tja, Carola är ganska hemsk, men det är större delen av Rix:s övriga utbud också. Men men, jag är glad nu, i alla fall. Det är dock en ganska lustig kontrast här nu, eftersom min andra kollega Clara fortsätter lyssna på Rix. Så jag hör lite P3 och lite Rix, på samma gång, vilket innebär att jag kan höra Le Sport samtidigt som Nanne Grönwall. Suck...

Helgen som gick var fin, som vanligt, och vi spenderade den mestadels hos mig, eftersom Sandra hade en del att göra i skolan. I lördags traskade jag ner till Amnesty i min ensamhet, och köpte lite böcker och skivor. När jag kommit hem i regnet gick jag till Sandra, som satt på skolan och skrev, och efter ett tag var vi båda hemma hos mig igen. Senare på kvällen tittade vi på "Hotel Splendide", en film som jag spelade in från SVT för ett tag sedan. Den var skum, men väldigt bra. Det kändes som om Jeunet hade regisserat den, men det var faktiskt en engelsk film, även om allt kändes franskt. Vi hann även med middag ute på Vallås och första avsnittet av "Lasermannen" innan lördagen gick mot sitt slut.

På söndagen utnyttjade vi billånet och körde till Coop för att handla. Vid ett-tiden träffade vi mina föräldrar i stan för att fika på Regnbågen och för att gå på julmatmarknad på Slottet. Det var knökat med folk, givetvis, och större delen av det som såldes var antingen köttbaserat eller senap/honung. Vi kom därifrån med blotta förskräckelsen, och en påse rotfruktschips, som ska avnjutas vid ett väl valt tillfälle. Kanske på söndag?

Igår var det billån igen, denna gång för att köra till Ullared, en tripp som vi planerat ett tag. Tyvärr är det knepigt att få loss bilen på lördagar, eftersom mina föräldrar alltid ska handla mat då, så vi fick ta en vardagskväll, vilket var båda bra och dåligt. Bra eftersom det var minimalt med köer, dåligt eftersom vi knappt fick någon tid att gå där. Fast det var kanske lika bra, egentligen. Vi fick i alla fall köpt en del saker, däribland en grillpanna från Skeppshult, ett 25-pack med DVDr-skivor, "Torsk på Tallinn"-DVD:n, konserver, godis... ja, med mera. Hemma i Oskarström var vi igen vid halv åtta, och sedan tog vi det lugnt resten av kvällen.

Idag ska vi lämna tillbaka bilen, men först ska vi åka och hämta reklamblad som Sandra ska dela ut på söndag. Jo, de ringde tillslut, några månader efter att hon skickat in intresseanmälan. Så nu ska det hämtas packar med reklam, plus att hon ska få lite instruktioner. Om vi hinner ska vi även en sväng inom Amnesty och kolla efter en julklapp till Sandras föräldrar. Hoppas de har de letar efter.

Peach out!