februari 20, 2006

I am a camera

Who-hoo! Bara två dagar till Stockholm nu! Vi peppar rejält, med James & Jojje-spelning, skivmässa och allt, och jag hoppas verkligen att mina två arbetsdagar den här veckan kommer att vara smärtfria. Just nu önskar jag dock mest att jag blir av med snuvan snart...

I fredags gick jag till ICA Nazi och hämtade där här lilla polaren:



Så ni kanske kan gissa att helgen gick åt till att leka lite med den, främst i Oskarström, där vi var från fredag kväll till igår eftermiddag. Det verkar onekligen vara en bra mojäng, och exempel kommer snart att läggas upp i bilddagboken. Det lovar jag.

Vi tittade på "The life aquatic with Steve Zissou" i lördags , och jag får nog säga att jag blev lite besviken. Visst, den var snygg och fin på alla sätt, men det var ganska mycket dötid. Så, en trea fick det bli, även om jag trodde att jag skulle ge den en fyra.

Nu är det klart med Edinburgh också. Den 19:e maj flyger vi från Göteborg och landar i Glasgow. Först verkade det bli lite problem med sista natten, då vårt flyg tillbaka till Sverige går 9.20 från Glasgows flygplats, och det tar typ två timmar att ta sig dit från Edinburgh. Men nu påstår killen som driver vandrarhemmet vi ska bo på att det går ett tåg till Glasgow vid 6 på morgonen, så då skulle det ju funka. Vi litar på honom, hur dumt det än kan bli.
En kul grej är att Belle & Sebastian ska spela på Trädgårn i Göteborg kvällen innan vi åker, så vår plan är att åka dit och titta på dem, sova hos morbror Bosse (& Birgitta) och sedan dra till flygplatsen dagen därpå. Smidigt. Hoppas det går att lösa.

Imorgon är det umgänge hos Jennie som gäller, och alla kommer vara där: jag, Sandra, Sofi, Johan, Marcus, Lisa... you name it! Det blir kul! Vi har tagit på oss uppgiften att ta med spel, så det får nog bli "Stoppa pressarna".

Nu ska jag jobba och få dagen att gå snabbare. Peach out!