februari 10, 2006

... and the games people play

Ikväll är det spelkväll igen, och jag ser verkligen fram emot det. Gästerna för kvällen blir Markus och Johan, och på dagordningen står bl.a. Alfapet och Rappakalja. Som kvällsmat kommer det att serveras vegetarisk flygande jakob, som är ett säkert kort hos oss. Alltid lika gott!

Ja, vad har mer hänt sedan sist? Jo, Marie klippte äntligen mig i tisdags, en tillställning som slutade med att vi alla tre lattjade med allt hår som fallit från mitt huvud. Bildbevis finns i Sandras bilddagbok här. Annars har det mest varit jobb på dagarna och filmtittande på kvällarna. I början av veckan tittade vi på "Riket", denna underbara von Trier-serie som jag nu såg för tredje eller fjärde gången. Dock såg vi bara första omgången, så vi har fyra avsnitt kvar att se. I onsdags och igår tittade vi på den svenska thrillerserien "Bekännelsen" som vi lånat på DVD, och den var riktigt bra och spännande. Jag måste missat helt att den gick på SVT en gång i tiden...

Om två veckor är vi i Stockholm, och det tror jag både jag och Sandra ser fram emot. Och ikväll är det således 14 dagar tills vi ser James och Jojje på Junibacken. Den senaste tiden har jag lyssnat mycket på "Goda' goda'", Jojjes gamla barnskiva från 60-talet, och det är riktigt, riktigt bra! Ska bli kul att höra dem live också.

I övrigt är det en del halsont för tillfället, men jag tror nog att det går över snart. I förrgår var jag nere en snabbis på ICA-butiken här bredvid och köpte halstabletter, och det är egentligen ett underligt påfund det där, framförallt Vicks nya produkter. Det är mycket fruktsmaker, som äpplen och apelsiner, men knappt något som lindrar halsen, vilket innebär att man i själva verket lika väl kunde köpa vanliga karameller. Så idag, när jag ändå ska ner dit och handla lunch, så tänkte jag köpa något som verkligen har någon inverkan. Jajemen!

Trevlig helg etc.