november 25, 2005

Rise and shine

Igår var minsann en seg dag på jobbet. Jag satt här från strax innan 8 till strax innan 21 på kvällen, vilket innebär att jag spenderade 13 timmar här. Usch. Men idag ska jag hem vid 15-tiden som vanligt, och då ska först Marie hämta ett nattduksbord och en TV-bänk som står och skräpar i mitt källarförråd (om allt går enligt planerna), och sedan ska jag in till stan för att handla det som vi behöver inför kvällens sammankomst med Sofi, Johan, Marcus och Jenny. Det ska bli god mat, sällskapsspel och allmän gemytlighet ute i Sandras stuga. Hoppas dagen går fort fram tills dess nu...

Om någon skulle vilja läsa krönikan i dagens Hallandsposten så kan ni göra det här.

I förrgår var Sandra hos mig när jag kom hem, och eftersom vi planerat att åka till Amnesty med Marie på kvällen så gjorde vi snabb mat (sojabullar med pasta), men efter att ha försökt få tag på henne i en smärre evighet så ringde hon och sa att hon gärna tog det en annan gång. Oh well, tänkte vi, och Sandra planerade för sin hemfärd vid halv åtta. Dock lockade det inte alls att behöva vara borta från varandra, om än bara för två nätter, så jag packade snabbt min väska och följde med ut till Oskarström. Sedan tog vi skolbussen tillsammans in till stan igår morse.

I övrigt är helgen ganska obokad just nu. Vi hade planer på att åka till Ullared imorgon, men eftersom Sandras familjs bil inte var disponibel då, så skjuter vi det på framtiden. Kanske lika bra, eftersom det är dagen efter lön... Vi hade även planer på att åka till Varberg på secondhand-runda med Marie, men det gick också i stöpet, av samma anledning, d.v.s. vi står utan bil. Nåja, vi ska nog kunna roa oss ändå, utan motordrivna fordon.

Och nu: Riff-annonsproduktion. Trevlig helg!