november 23, 2005

Attic in the basement

Jag och Sandra har tänkt om när det gäller vår planerade resa till Berlin, och istället har vi nu riktat blickarna mot Edinburgh. Min pappa påminde mig om att det går superbilliga flyg till Glasgow från Göteborg, och från Glasgow är det inte många mil till Skottlands huvudstad. Så till våren bör det nog av till landet med världens bästa dialekt! Jag ser fram emot det så mycket att det värker i mig.
Jag satt och sökte lite efter bra guider till Edinburgh nu i förmiddags, och hittade både en skivbutiksguide och en vegetarian-guide, med tips på matställen, bed & breakfast, butiker etc. Fantastiskt! Förvisso har jag varit där två gånger tidigare, men då letade jag inte överdrivet mycket efter schyssta matställen.

Igår var Sandra hos mig igen, och det var som vanligt en mysig kväll. Vi tittade på "100 höjdare", som jag spelade in i förrgår kväll, och efter det bakade vi kanelbullar, som blev väldigt goda. Det blev ganska många också, så nu är min frys fylld till bristningsgränsen. Dags att äta upp lite saker som finns där i kanske...

Jag passade på att skriva en krönika till Hallandsposten igår också, och nu har jag återigen bytt inriktning. Ett tag skrev jag om olika länders indiepopscen, men nu tänkte jag göra det mer till en tipsspalt, där jag kommer att skriva om lite bra band som förtjänar uppmärksamhet. Först ut på fredag är Architecture In Helsinki (överraskande va?) och Cats On Fire, plus att jag nämner Le Sport och Ella Glockenspiel också. Om jag lyckas få någon Halmstadsbo att kolla upp dessa band så blir jag överlycklig.

Den här veckan är ganska stressig på jobbet också, men inte alls som förra veckan. Platsjournalen har specialvecka, eftersom de ska stå på Läkarstämman i Stockholm (eller är det i Göteborg?) nästa vecka. Så de passar på att locka extra annonsörer med det argumentet. Tydligen funkar det fint, då de säljer ganska mycket. Fast jag behöver inte göra allt ensam, som förra veckan. Tack för det.

Dags att göra några annonser. Nästa företag till rakning är Umeå universitet.

Peach out!