november 22, 2005

Long time, no see

Nu är det en vecka sedan jag skrev här senast, och anledningen är främst att jag hade så mycket att göra på jobbet förra veckan att jag inte tyckte mig ha tid att skriva ner vad som hänt här. Visst kunde jag väl gjort det på kvällen istället, men... det är väl ändå knappt ingen som läser det här, så det känns precis som det gör när det kvittar.

Nåväl, vad har då hänt sedan sist? Tja, jobbet har tagit mycket av min tid, men inte fullt så mycket som jag befarade. De flesta dagarna förra veckan var jag ändå hemma efter 18, och det är ju inte hela världen, även om det var hektiska arbetsdagar. När jag inte slet på TDC Förlag var det som vanligt tid med Sandra som prioriterades. På onsdagen var vi på Amnesty och handlade lite småsaker som vi spanat in vid tidigare besök, plus att vi gjorde en snabbvisit uppe i Flygstaden för att handla lite. Lika bra att passa på medan man har bilen till låns. Sedan åkte vi ut till Oskarström i fredags, där vi stannade tills lördagen. På kvällen såg vi "Fyra nyanser av brunt", som var lika bra som jag trodde. Bäst är ju delen med Robert Gustafssons brännskadade skåning, men även de andra var väldigt bra. Dock tror jag att de gör sig bäst i sammanklippt form, då de andra säkert kan bli tjatiga om man ser dem i ett svep.

På lördagen var det Vallås-middag som stod på programmet, och precis som traditionen föreskriver blev det lite sällskapsspelande och godisätande också. Tyvärr fick Sandra ganska rejält ont i magen, så vi avbröt det sista spelet lite i förtid, så att vi kunde åka hem. Bilen fick vi ta med oss, så i söndags passade vi på att återigen utnyttja detta tillfälliga innehav. Halmias loppis fick ett besök av oss, och där köpte vi bland annat ett nytt, runt köksbord, med två tillhörande stolar. Så nu ser det rejält annorlunda ut i köket på Engelbrektsgatan 53, 2 trappor. Fint värre, må jag säga. Bilder kommer kanske snart.
Innan vi lämnade tillbaka bilen på söndagskvällen hann vi också med ytterligare ett besök i Flygstaden, lite whitetrash-skådning på Leones (som stängde när vi kom dit, så vi hann bara gå en snabb runda där inne) och mathandling på ICA Nazi.

Igår drog Sandra hem, så jag spenderade kvällen mol allena igen. Mycket tid vid datorn blev det, men även lite TV-tittande ("Simpsons" och början av "100 höjdare", som dock spelades in) och tvättande. För en gångs skull fungerade både torktumlare och tvättmaskin. Kors i taket!

Nu ska jag jobba. Peach out!