november 14, 2005

Hemska veckan börjar... NU!

Hualigen, den här veckan blir inte att leka med. Vi har fått beordrad övertid på jobbet, och alla måste jobba 25 timmar övertid/person under den kommande veckan. Det innebär 3 timmar/dag, plus helgarbete. Usch. Jag är inte alls pepp på det här. Men jag skulle tro att jag överlever. Som tack bjussar våra chefer på lunch varje dag på Hotell Laxen, som ligger vägg i vägg med oss, men de har inget att äta för en icke-köttätande kille som mig, så jag fixade ett specialavtal där jag kan äta på MacInn istället. Fast frågan är hur kul det är att äta där varje dag i en hel vecka. Tyvärr finns det inga andra alternativ här ute på Vallås...

Helgen då. Den var underbar, som vanligt. På eftermiddagen i lördags, runt 14-tiden, kom Sandra in till mig efter sin tripp till Ullared, och efter att ha lämnat bilen ute i Oskarström åkte vi in till stan igen, och sedan vidare till mina föräldrar. Där åt vi gott och spelade spel, som vanligt, och vi fick hem en kasse med lite saker som vi köpte i Stockholm senast, men som vi inte orkade släpa hem på tåget. Det var ett kärt återseende, kan jag lova.
När vi kom hem till lägenheten igen var vi först rejält trötta och övervägde sänggående, men samtidigt ville vi se filmen "Det nya landet" som gick på SVT, så vi satte oss i soffan, men orkade inte titta klart på den.

Igår var vi först hemma hos mig och tog det lugnt. Efter en stadig frukost gick vi och handlade på Netto, och vi var väl mer eller mindre inställda på att stanna i lägenheten resten av dagen sedan. Men efter ett samtal till Oskarström bestämde vi oss för att åka dit istället, för att fira Fars dag med dem. Vi var på plats vid halv sju, och då åt vi återigen god mat. Resten av kvällen spenderades mestadels tillsammans med övriga familjen i form av couronnematcher och ett delparti av "När och fjärran"-spelet. Sandra vann det sistnämnda, och deltog dessutom i det vinnande laget i de flesta matcherna i couronnespelandet. Jag var dock ganska lyckosam där också.

Idag var det således upp i ottan för att ta skolbussen in till stan vid halv åtta. Det är lite segt att gå de 20 minuterna till busshållplatsen, men om man har fint sällskap är det ganska OK ändå. Däremot känns det segt att veta att man inte kommer att vara hemma förrän vid åtta- eller niotiden ikväll...

Peach out!