november 12, 2005

Bitches ain't shit

Ojoj, första inlägget på nästan ett år hemifrån. Egentligen har jag inte så mycket att skriva om... Igår var Marie här på kvällen, och vi kollade på TV ("The Simpsons" och "Family guy"), åt falafel och pratade om livet. Marie fick även en del spännande telefonsamtal under kvällen, men jag ska inte skriva mer om det här. Fråga henne om du vill veta mer. Fast jag vet inte om hon säger något.

Idag har jag mest gjort ingenting alls. De timmar som gått sedan jag gick upp har jag mest tillbringat framför datorn i jakt på bra musik att ladda hem. Jag läste i DN På Stan igår om deras s.k. "pophopp", och laddade hem lite låtar med de som lät intressanta. Bobby Baby var inte så värst bra, medan Nicolas Makelberge var helt OK, även om det känns som ännu ett Eurosport...

Jag var och hämtade ut Jyotis paket på ICA Nazi igår, och det var fullt av godbitar, precis som jag trodde. Tre CD-skivor, två gamla White Town-skivor och en CDR med gamla och nya outgivna låtar, och tre 7". Tack tack, säger jag. Jag fick dessutom ett paket från Labrador med deras två nya skivor, ett album med Pelle Carlberg (från Edson) och en singel med Loveninjas. Får se om det är något att ha.

Snart kommer jag tvinga HFAB att byta ut torktumlaren i min tvättstuga. Den är helt galet opålitlig, men varje gång jag påpekar det för dem så säger de att den är för ny för att bytas ut. Jo, men om den inte funkar så kvittar det väl hur ny den är? Igår ville den inte alls samarbeta, så hela mitt vardagsrum är fullt med tvätt som hänger på tork.

Vad händer idag då? Tja, jag hoppas Sandra letar sig in hit snart, efter sitt besök i Ullared med Sofi. Sedan ska vi till mina föräldrar för att äta och spela spel. Det var länge sedan sist nu, så det ska bli kul! Efter det ska vi försöka ta oss ut till Oskarström, antingen med bil eller buss.

Nu ska jag försöka sortera lite bland mina MP3:or. Peach out!