november 11, 2005

God is good, God is straight

Dagens rubrik är hämtad från den underbara filmen "But I'm a cheerleader", som jag och Sandra tittade på igårkväll. Det var ett tag sedan jag såg den, så det var ett trevligt återseende. Dessutom var det nog första gången på länge som jag tog mig igenom en hel film utan att ha något att äta på, i form av mat, godis, frukt... vad som helst. Jag förtjänar en eloge.

Igår lekte jag leken "duktig slav" på jobbet. Om ni inte lekt den någon gång så går det i stora drag ut på att man jobbar som en tok hela dagen, tills man i stort sett stupar. Vi har fått beordrad övertid nästa vecka, och alla måste arbeta över 25 timmar per person. My God! Jag längtar verkligen inte tills dess. Dessutom ska alla jobba nästa helg också. Så det är väl lika bra att man vänjer sig, helt enkelt.

Trevligt var det dock att mötas av Sandra när jag kom hem, och eftersom det var torsdag och kom hem lite senare än vanligt (vid sju, ungefär) hade hon fixat färdigt med maten. Sötis! Gott var det också, minsann!

Ikväll blir det dock solokvist för undertecknad, då Sandra ska till GeKås med Sofi imorgon, och de hade tänkt att åka i ottan. Men senare på dagen ska vi nog hem till mina föräldrar och fira Fars dag lite i förskott, så då kommer hon nog in till stan igen. Nedräkningen har börjat...

Trevlig helg på er. Eller, jag kanske skriver hemifrån imorgon. Vi får se.
Peach out!