november 03, 2005

There are power lines in our blood lines

Tillbaka på jobbet då, efter en kortare semester igår. Eftersom Sandra har lov den här veckan tog jag ut en semesterdag för att kunna umgås med henne hela dagen, utan några måsten, som det lätt blir på helgen. Efter en stadig frukost knallade vi bort till ICA Nazi för att handla lite, och för att hämta ut ett paket jag fick i förrgår. Det visade sig f.ö. innehålla en Talulah Gosh-LP som jag vann på eBay till ett vrakpris för några veckor sedan.

När vi kommit hem igen fixade iordning lite i lägenheten innan vi slog oss ned i soffan för att titta på en film som vi hyrde på tisdagskvällen, "De feta åren är förbi". Den var riktigt bra, och rekommenderas å det varmaste. Förresten, vi såg "Hundtricket" på tisdagskvällen också. Den var bra, den också. När filmen var slut tänkte vi att det var lika bra att lämna tillbaka den med en gång, så vi gick in till stan, via Röda Korset, där vi köpte en del fina saker (påslakan, lampa, örngott... etc). Efter att ha varit på NamNam gick vi till Clas Ohlson för att köpa en lampkontakt (så att vi äntligen kan få upp lampan i köksfönstret!), och till Myrorna, där vi köpte två terrakottakrukor (stavas det så?) så att Sandra kan plantera om några växter som är i behov av lite omtanke.
Eftersom det var onsdag avslutade vi stadsvandringen med ett besök hos Amnesty. Som vanligt hittade vi massor av fina saker där också, och jag fick köpt ett kassettdäck, tillslut. Frågan är hur bra det är, men det ska tydligen fungera i alla fall, och 50 kronor är ju inget man dör av heller.

Maten igår bestod av makaronpudding, som blev riktigt god! Det blev för övrigt maten i tisdags också. Då gjorde vi en färssås på Hälsans Köks "mince"-färs, och kokade någon skum pasta till. Saken är den att vi för några månader sedan gjorde en färssås på samma "mince", och då blev det grymt god. Allt sedan dess har vi försökt återskapa denna kulinariska sensation, men det har aldrig riktigt blivit samma sak. Det enda vi vet är att vi den gången hade i en hel del creme fraiche med tomat/basilika-smak, plus oregano och rosmarin. Men det blev trots allt väldigt gott i tisdags också, och idag ska jag smaska på resterna här på jobbet. Yummy!

Idag är det som bekant torsdag, och jag vet inte riktigt när jag kommer hem. Men det fina är att Sandra förmodligen kommer att vara hos mig när jag går in genom dörren, vilket är ovanligt när det är torsdag.

Dags att ta tag i arbetet igen. Peach out!