oktober 26, 2005

Here I dreamt I was an architect

Hmm, vad finns det att berätta idag? Tja, inte så mycket, tror jag. Gårdagskvällen var mysig, som vanligt när Sandra är på besök, och vi tittade på måndagens "Beck"-film tillsammans. Titeln var "Öga för öga", och det var utan tvekan den bästa som TV4 visat hittills. Väldigt oväntat slut, och det är det bästa i den här typen av film. Före "Beck" tittade vi på förra veckans avsnitt av "Extras", som vi spelade in, och det var väldigt roligt den här gången också. Mina föräldrar sa i helgen att de inte tyckte det var alls lika roligt som "The office", och det har de helt rätt i. Men man kan inte alls jämföra dem, tycker jag. Även om de rör sig i samma genre, mockumentaries, så är de ändå såpass olika i stilen att de får stå på egna ben. Och då tycker jag att "Extras" klarar sig finfint.

Imorse kom jag på att Jyoti och hans två bandkamrater ju kommer hit på söndag, och ska sova i min lägenhet natten till måndag, vilket nog borde få mig att städa upp lite. Inte för att det är superstökigt, men vissa delar av lägenheten har nog ett visst städbehov. Men det är ju några dagar kvar, så jag ska nog hinna, hoppas jag. Sandra skall ut med vitryssarna och spela bowling ikväll, så jag tänkte passa på att ta tjuren vid hornen redan då.

För snart tre veckor sedan fick jag, som bekant (om du läst den här bloggen förr) uppdraget att göra annonser för "Magasin Halmstad". Nu är det en dryg vecka kvar tills allt ska vara klart, och så vitt jag vet är inget sålt överhuvudtaget. Oroväckande? Jovars.

På lördag ska jag följa med Sandra på hennes farbrors 50-årskalas, och det kan nog bli spännande. Det enda som oroar mig nu är om de skulle råka ha en hund, eller kanske en synnerligen aggressiv katt. Men det löser sig nog, i sådana fall.

Usch och fy för mitt jobb ibland! Jag kollade på Hallands Auktionsverks hemsida i förrgår och hittade tre saker som verkade superfina, men givetvis är auktionen i fråga imorgon, klockan 16. Och vem är på jobbet då? Jo, jag! Och Sandra kan inte heller gå dit...

Jobbet kallar. Peach out!