oktober 20, 2005

It's cold outside

Tro det eller ej, men jag fick tag på Hitnet igår, och det lyckades hjälpa mig. Efter att ha fått besök av en av deras tekniker lokaliserade vi problemet till mitt nätverkskort, som tydligen är lite skumt. Men nu funkar det, och jag kunde beställa bredband från Tele2 igårkväll. Någon gång nästa vecka ska det vara dags för mig att ta steget ut på den digitala motorvägen igen.

Annars var gårdagskvällen lite seg, som vanligt när den tillbringas ensam. Jag gick bort till ICA Nazi och hämtade ut ett paket som kom i förrgår ("Myrstacken"-spelet som vi vann på Tradera), plus att jag handlade lite till vår färdproviant imorgon. Det ska bli väldans kul att åka till Stockholm igen, och precis som vanligt så ser jag nästan lika mycket fram emot bilfärden som själva vistelsen. Skumt, det där.

Jag försökte skriva en recension igår också, men den blev inte riktigt klar. Det var på Arab Straps senaste skiva, "The last romance", och även om den inte var särdeles bra blev jag ändå lite överraskad. Jag har alltid trott att det var värsta experimentella musiken, men det var det ju inte alls. Musikaliskt var det t.o.m. riktigt bra ibland, men sångarens släpiga röst förstörde det mesta, tyvärr. Nåväl.

Idag hoppas jag på rolig post. Det borde dyka upp en del roliga saker snart, eBay-vinster och annat. Synd att det är torsdag bara, så att man måste vänta extra länge innan man får se vad som kommit i brevlådan.

Peach out!