oktober 21, 2005

Att känna stadens puls... inget kan ge mig mer

Bara några timmar kvar nu, sedan gör jag mig av med mina sista, surt förvärvade komptimmar och drar till Huvudstaden. Det blir fint det! Min moder och fader kommer och plockar upp mig på jobbet vid 12-tiden, och sedan åker vi inom min lägenhet för att hämta Sandra och vårt bagage. Vi kommer väl att vara framme i Stockholm vid 18-tiden eller så kanske, lite beroende på hur lång vår rast kommer att bli. Det är ju inte världens roligaste väder idag, så det lockar ju inte att sitta utomhus någonstans att fika.

Gårdagen blev inte så seg som den brukar, faktiskt. Jag var hemma strax efter 18, och det är tidigt för att vara torsdag. När jag kom hem satte jag mig och kollade på "Simpsons" innan jag tog itu med maten, som kvällen till ära bestod av sojafärsbullar med makaroner. Vi har tänkt att göra baguetter med rödbetssallad och nyss nämnda bullar till resan idag, så de skulle ju ändå stekas... När jag ätit tog jag itu med packningen till idag, plus att jag tittade lite på den fantastiska TV-kanalen NTV, som hade en ny programslinga. Bland höjdpunkterna fanns ett matlagningsprogram med Lasse Brandeby, som ska spela fars med Thomas Pettersson här i stan hela hösten. Härligt var bara förnamnet!

Nåväl, nu ska vi snart ha månadsmöte här på jobbet, och det kommer väl att handla om att vi blivit uppköpta av något utländskt bolag som heter European Directories. Synd att vi inte skulle åka på förmiddagen...

Förresten, dagens rubrik har jag lånat från Ratata. Tack pojkar!

Trevlig helg!