oktober 25, 2005

Thanks mr Postman!

Posten som borde kommit i fredags kom igår istället, och brevlådan var full med trevliga paket. Sandra fick sin efterlängtade kamera, och jag fick några DVD:er som jag väntat på (They Might Be Giants-dokumentären "Gigantic" och "Heavenly creatures"). Dessutom fick jag papper från Tele2 som jag skrev på och skickade tillbaka med vändande post. Nu återstår det bara att vänta på lösenord etc från dem. Det borde komma om någon dag eller två, kanske.

Jag köpte ett nytt nätverkskort på Clas Ohlson i Kista, eftersom mitt nuvarande var lite knasigt, tydligen. Igår var det dags att sätta in det i datorn, och det är inte varje dag man öppnar huven på den, minsann. Jag har gjort det förr dock, men man är alltid lite osäker på vad man kan göra och vad man inte kan göra. Efter lite pillande fick jag i alla fall kortet på plats, och jag kopplade in datorn igen. Fungerade kortet? Nope! Eller, datorn hittade det och så, men jag lyckades inte få den att fatta att det var det kortet som gällde nu. Mitt gamla är tydligen inbyggt i moderkortet, så jag kan inte ta ut det... Hmm. Någon som vet hur man gör nu?

När jag och Sandra ätit igår gick vi in till stan och satte upp lite affischer för White Town-spelningen. Jag skulle kopierat Sofis fina affisch, men den var för stor för våra kopieringsapparater här på jobbet, så jag fick slänga ihop en egen i datorn. Tråkigt, men vi kunde inte vänta längre nu. Det är ju bara några dagar kvar nu!
Vid halv åtta gick Sandra på bussen till Oskarström, och jag gick hem för att fixa med datorn. Resten av kvällen ägnades åt att titta på NTV:s nya slinga och åt att diska. Ingen fantastisk kväll, som ni kanske förstår.

Imorse vaknade jag av att Sandra låste upp dörren. Hon hade åkt in med sin mamma, som skulle skjutsa lillasyster Frida till stan. Så vi fick morgonen tillsammans även om Sandra sovit hemma. Trevligt.

Nu ska jag ta tag i jobbet igen, tror jag. Peach out!