november 09, 2005

Imaginary ordinary

Ikväll är det konsertdags! Jag råkade se igår att finfina Architecture in Helsinki spelar i Göteborg ikväll, och efter att ha kollat upp det lite mer såg jag att det är på Konserthuset, med sittande publik, och det börjar halv åtta. Det låter onekligen som en spelning för mig! Tyvärr har Sandra för mycket att göra i skolan nu, men Marie var otroligt peppad på att åka dit, så vid 18-tiden idag drar vi 13 mil norrut. Det ska bli kul!

Igår fick jag äntligen hem en Rockpile-konsert jag haft på nedladdning sedan i helgen. Tanken är att ge den till min pappa på fars dag på söndag, och det visade sig att min bränning av det hela på DVD funkade fint. Så nu gjorde alldeles nyss ett omslag till det hela här på jobbet, och vips så var det avklarat. Jag hade inga andra bra idéer på vad jag skulle kunna ge honom, och man måste ju inte alltid köpa en massa saker, som Sandra påpekade. Tack, söta.

På bussen imorse hände en ganska rolig sak. På den turen som jag åker från stan till Vallås brukar det vara en massa kids som ska till Sannarpsgymnasiet, som ligger på vägen, och så var det även idag. Det var bara det att ingen av dem kom ihåg att trycka på stop-knappen, så chauffören körde självklart förbi deras hållplats, varpå några av kidsen blev sura på honom. Hey, ni kanske borde plinga om ni ska av? De fick hur som helst gå från samma hållplats som jag hoppar av vid, och de gick över till andra sidan gatan och kollade när nästa buss mot stan gick. Herregud, det tar knappt fem minuter att gå.

Gårdagen var ganska menlös, får man väl säga. När jag kom hem var Sandra hos mig, men hon skulle precis gå, för att hinna in till ett möte inne i stan. Sedan tillbringade jag resten av kvällen mol allena, och fick givetvis inte mycket gjort, som vanligt. Jag diskade, gjorde mat och satt vid datorn. Det var nog allt. Jag brände ut en CD med Architecture in Helsinkis två skivor, plus att jag försökte hitta roliga filmer att ladda hem. Bland annat hittade jag två av Killinggängets fyra små filmer, "Ben och Gunnar" och "En liten film om döden". Jag har inte sett dessa på länge, så det vore kul om jag fick hem dem.

Nu ska jag jobba på, så att jag kan gå hem tidigt. Peach out!