november 07, 2005

I am writer, writer of (non) fiction...

Ser man på. Trots att jag numera är begåvad med bredband där hemma så skriver jag inte på hela helgen. Det känns på något sätt roligare att göra det på betald arbetstid.

Helgen har varit bra, trots att jag spenderat en del tid ensam. I fredags mötte jag Sandra vid tåget från Köpenhamn vid sju-tiden (det var ungefär 20 minuter försenat), och sedan gick vi i rask takt till buss nr 400 mot Oskarström. Efter en seg promenad från bussen till Lövbacken (det regnade ganska mycket, plus att vissa av oss inte mådde så bra), kom vi äntligen fram och kunde efter ett tag tillreda oss lite mat. Jag fick även se bilderna som Sandra tagit under sitt besök på Danmarks Radio, och det var intressant. Hon verkar ha haft en riktigt bra dag, minsann! Efter kvällsmaten var vi så sega att vi gick och la oss nästan direkt.

På lördagen vaknade vi ganska tidigt, och eftersom vi tyckte att det inte riktigt var dags att gå upp ännu, så inledde vi dagen med att titta på "All or nothing", en Mike Leigh-film vi köpte billigt i somras. Den var bra, och belönades sedan med en 3:a på Filmtipset av mig. När vi sedan gick upp tillslut åt vi frukost innan vi gick ut och krattade löv på tomten. Man kan säga att namnet Lövbacken sällan varit så beskrivande som den här helgen. Vid två-tiden fick jag ställa ifrån mig min räfsa för att traska till bussen som skulle ta mig tillbaka till Halmstad, och en halvtimme senare var det dags för Sandra att samma väg vandra (eller cykla, för hennes del). Hey, det där rimmade! När jag kom in till stan gick jag till Sweets & Tobacco för att inhandla kvällens godislager, och jag tänkte även köpa en falafel till lunch, men Kebabkungen hade hunnit stänga lagom tills jag kom dit. Surt, tänkte jag och gick hem. Dock tog jag igen mitt falafelsug senare på kvällen, då jag beställde en rulle från Hawaii, även om det tog sin lilla tid innan jag fick rätt (de kom först med en kycklingkebabrulle, vilket jag upptäckte när de redan hunnit köra iväg igen). Gott var det, i alla fall. Resten av lördagskvällen spenderas vid datorn, där jag bland annat laddade hem "Dunderklumpen" och InDesign CS. Länge leve bredbandet!

Igår tittade Sandra in på eftermiddagen, och vi spenderade hela dagen inomhus, eftersom vädret inte var så lockande att gå ut i. Vi gjorde mat, Sandra gjorde lite grejer till skolan och slutligen tittade vi på "Ghost world", som fortfarande är lika fantastisk som första gången jag såg den.

Jobbdags! Peach out!