november 08, 2005

Ett år med körkort

Ja, rubriken är sann: imorgon är det ett år sedan jag lyckades roffa åt mig mitt körkort. Spännande. Man får väl säga att jag utnyttjat mitt innehav ganska flitigt, i alla fall i perioder. Det blir väl till att fira - kanske med godis och glass, kanske med en bil. Jag och Sandra funderar i alla fall på att bli bilägare på heltid. Det hade varit smidigt på så många sätt. Men om jag känner mig själv rätt så firar jag med godis och glass ikväll. Bil får komma senare.

Jag läste i Hallandsposten idag att författaren John Fowles har dött. Det var lite trist. Fast han var ganska gammal, så det var väl ingen chock, direkt. Dock tycker jag att vi ska hylla honom genom att läsa hans bok "Samlaren" ("The collector" på engelska), som är väldigt väldigt bra. Se så! Iväg till bibblan nu!

Vi har fått erbjudande om att få hit det finska bandet Cats On Fire, eftersom de ska spela på Cosy Den i slutet av november. Det hade varit väldigt kul, men det hänger på hur mycket pengar de vill ha för besväret (eftersom vår budget är lika med noll), plus att de måste kunna tänka sig att spela inför en i stort sett obefintlig publik. Om dessa två kriterier motsvaras på ett bra sätt så är det bara att köra, säger jag. Lyssna på dem, vettja: http://www.catsonfire.tk. Låttips: "My friend in a comfortable chair" och "The smell of an artist" (tror jag den heter).

Igår skulle Sandra åkt hem till Oskarström, men hon sköt upp det till idag, och ingen blev gladare än jag. Det blev en mysig kväll, med god mat (lasagne) och handling på Netto/Hemköp. Lite "Simpsons" blev det också, minsann.

Idag blir det dock solokvist för yours truly, och jag tänkte ta tillfället i akt att få lite saker gjorda. Det som står på dagordningen är att skriva recensioner till nyss nämnda morgontidning, fixa klart med badgarna i datorn, börja på Heavenly Pop Hits nya hemsida, göra blandband till Sandra, göra blandskiva till Nea... ja, ni märker ju själva. Hur stor chans är det att detta blir gjort idag?

Jobb. Nu. Peach. Out.