november 04, 2005

Happy hour hos Halmia!

Jag läste i Hallandsposten idag att det är "happy hour" på IS Halmias loppmarknad i helgen, vilket får mig att undra om de vet vad det uttrycket innebär. I deras värld betyder det att de har halva priset på allt de har i sina lokaler under helgen... Vilket förvisso låter ganska intressant, eftersom de har en del böcker och filmer som verkade intressanta, framförallt en gammal VHS-utgåva av "Titta vi flyger" som var riktigt snygg. 20 kronor kostade den förr, och nu alltså 10 makaroner. Ett fynd!

Nu har Jyoti skrivit lite om sin vistelse i Sverige på sin hemsida, www.white-town.co.uk. Det är fint att läsa det, och jag är glad att han kände sig uppskattad. För det var han, minst sagt. Nu återstår det bara att se om hans bilder hamnar där också. Han tog en bild på mig och Sandra som såg att bli sådär...

Jaha, så var det snart helg då. Det är skumt när man är ledig mitt i veckan som jag var i onsdags. Arbetsveckan blir upphackad, och det kändes som måndag när jag gick hit igår. Och helgen som kommer ser ganska oplanerad ut. Idag är Sandra i Köpenhamn med sin farmor för att besöka en bekant till farmodern som arbetar på Danmarks Radio. Hon kommer tillbaka till stan vid sju-tiden, och då kommer vi förmodligen att åka till Oskarström tillsammans. Sedan imorgon ska Sandra till Sofi för att fira hennes födelsedag (grattis!), och då gissar jag att jag åker hem till mig. Resten av helgen är helt oplanerad, men det blir säkert bra. Nu kan jag ju faktiskt skriva i den här dagboken hemma också. Sweet!

Igår gjorde vi blått potatismos på potatissorten "Blå Kongo", som de hade på Hemköp den här veckan. Det smakade ungefär som vanligt potatismos, men det såg rejält annorlunda ut. Sandra tog bilder, så jag ska se om jag kan låna någon av dem och lägga ut det här. Till moset åt vi förresten Go Greens sojafärsbullar, som nog är de godaste vegetariska färsbullarna jag smakat. Mycket godare än Hälsans kök och Quorns varianter. Sedan spenderade vi det mesta av kvällen framför TV:n, där vi tittade på "Simpsons", "Family guy" och "Stockholm live", där Tobias var med igår. Det är lite hemskt att se honom där, eftersom det oftast inte är så värst roligt. Men det är ju samtidigt kul att se en kompis på TV. Det programmet ger mig en känsla av den intern-TV som jag var med och gjorde på Sturegymnasiet. Humorn är ungefär lika rolig, och det känns mest bara taffligt.

Nu ska jag skicka Allas nr 48 till tryck. Peach out! Och trevlig helg!