oktober 10, 2005

Talk about the passion

Jaha ja, nu är det bara en dryg halvtimme kvar till mitt PU-samtal med chefen. Ska bli intressant, det här. Men tror jag redan nu vet vad som kommer att sägas... Min kollega Clara hade sitt samtal i förmiddags och passade på att slakta vår andra kollega. Får se om jag följer i samma fotspår.

Helgen då? Jodå. I fredags var vi ute hos mina föräldrar, där vi åt god mat och spelade "Femtonspelet", ett kortspel som vi spelat i många, många år. Nu var det dags att introducera Sandra till härligheten, och efter ungefär två timmar stod segraren klar. Det blev pappa som vann, resten kan vi lämna därhän. Men det var kul! Vi passade på att låna borrmaskin också, så igår satte vi upp den efterlängtade sänglampan. Det blev finemang, minsann! Och idag åker kanske någon annan lampa upp om vi har tur.

I lördags åkte vi först ut till Oskarström, då Sandra skulle övningsköra med sin mamma. Och efter lite spelande med Mikaela drog jag in till stan igen vid 18-tiden, och Sandra åkte till Sofi för att fira Lisas födelsedag där. Det blev en ganska händelselös lördagskväll, men jag fick lite saker gjorda i alla fall, sådant som jag skjutit upp tidigare. Så nu går det att gå in i garderoben igen, en del saker är nedburna till förrådet, Simpsons-tavlan har fått en ny plats på väggen, och så vidare. En del av detta gjorde jag på söndagen, men jag minns inte riktigt vad som gjordes när. Det kanske kvittar?

Igår kom så Sandra in till mig igen vid 15-tiden eller så, och då gick vi och veckohandlade innan vi gjorde mat. Resten av kvällen gick åt till att fixa till lite mer i lägenheten (t.ex. nyss nämnda sänglampa), och Sandra pluggade historia.

Idag ska jag in till stan efter jobbet, och sedan ska Sandra hem. Så vi får se vad jag hittar på ikväll. Det blir väl att skriva en recension eller två.

Peach out!