oktober 13, 2005

Abstinence

Igår var jag inställd på att tillbringa kvällen i all min ensamhet, så döm av min förvåning när det knackar på min dörr vid fem-tiden. Till min stora glädje visar det sig vara Sandra, som vill tillbringa några timmar hos mig. Well, svaret var ju självklart! Tillsammans lagade vi en smaskig paj med kinafärs, och tittade på Simpsons. Det var allt vi hann med innan hon fick springa till bussen som gick halv åtta. När hon gått fixade jag vidare med tvätten, plus att jag lyssnade på gamla vinylsinglar som jag inte plockat fram på länge. Det var roligt.

Annat kul igår var att vi fick våra fina affischer som jag köpte från Seriesam förra veckan. Detta firades genom att sätta upp "Jönssonligan dyker upp igen"-affischen i hallen. Fint som snus! Sedan får vi se var de andra hamnar. Kanske åker min "Vem satte dit Roger Rabbit?"-affisch ner till förmån för något finare.

Jag fick Comet Gains nya skiva häromdagen, och jag är kluven till den. Ända sedan jag såg dem slakta deras underbara gamla "Strength" under konserten i Malmö för två år sedan har jag oroat mig för att de skulle bli för rockiga för deras eget bästa. Och med facit i hand kan jag säga att mina farhågor till viss del besannades, tyvärr. Men det finns en del bra låtar också. Ska lyssna lite mer innan jag skriver recensionen, tror jag. Den släpps inte förrän på onsdag, så jag har lite tid på mig.

Ni som kollar mina rubriker kanske ser ett genomgående Popsicle-tema under de två senaste dagarna. Nåja, så är det i alla fall. Jag har lyssnat mycket på dem på sista tiden i min iPod. "Lacquer" och "Abstinence" är underbara skivor.

Torsdag = seg dag. Får se hur det blir idag. Peach out!