oktober 14, 2005

So much for your highbrow, marxist ways

Fredagen den 28 oktober får vi kanske storbesök till Rockstugan. Jyoti i White Town ska spela i Ankeborg dagen efter, och vill enligt uppgift ha fler spelningar när han ändå kommer till Sverige. Så vi tänkte erbjuda honom en spelning på Rockstugan, dock med förutsättningen att förmodligen kommer att vara runt 10 personer i publiken. Jag håller dock tummarna!

Igår var det ingen bra dag när det gäller auktioner. Först förlorade jag en digitalkamera på eBay som jag bjöd åt för Sandra, och en knapp timme senare var det dags igen, när vi förlorade två finfina påslakan på Tradera. Det sistnämnda var nästan värst, då vi redan har ett exakt likadant som de som bjöds ut, och det vore fint att ha ett till. Nåväl, livet går vidare.

Marie kom och plockade upp mig på jobbet igårkväll, eftersom hon ville överta två överflödiga hyllplan till min skivhylla. När hon ändå var på besök passade vi på att ha en trevlig pratstund, något som sker för sällan nuförtiden. Som om inte detta vore nog fick hon se mig äta en pizza. Vilket privilegium! Dock gick hon efter en stund...

Jaha, helgen då? Ikväll är det Vapnet på Diezel, och det ska bli kul! Skönt att gå på konsert i hemstaden, så man slipper vara där för tidigt, och slippa lång resa hem. Dessutom är det drogförbud på stället, så man slipper fylla och äcklig cigarettrök. Whi-hoo!
Vad som sker på lördag och söndag är inte helt spikat, men vid 16-tiden imorgon är det i alla fall Laserdome! Dock är jag sjukt kass på det, så mitt lag kommer väl förlora som vanligt. Om Erik och John hade varit med så skulle jag sett till att hamna i deras lag, men nu är de flesta medverkande oskrivna kort. Rapport kommer på måndag!

Enligt envisa rykten skall det ha bakats något gott i min lägenhet i förmiddags, så jag är lite spänd inför min hemkomst om sisådär tre timmar...

Trevlig helg!