oktober 12, 2005

I recall the summer heat on a sunkissed face

Vafalls? Inget inlägg igår? Nope. Det fanns liksom inget att skriva, och det känns menlöst att bara skriva det. Så det fick vänta tills idag istället. Men frågan är om det finns mer att berätta idag.

Igår fick vi tågbiljetterna hem från Stockholm, och lite senare ringde mina föräldrar och sa att de sponsrar oss med 500 makaroner till dem. Det var snällt. Tack! Wow, det är ju nästa vecka vi ska dit! Tiden går fort när man har roligt. Sedan åker jag och Sandra hem på söndagen, och modern och fadern drar söderut dagen efter. Vi får ju ändå nästa två dagar i huvudstaden, så vi ska nog hinna hitta på något kul. Det blir väl det vanliga springet på stan, gissar jag.

Marie ringde igår också, och frågade om jag och Sandra ville vara med och leka krig uppe på Laserdome på lördag. Det ville vi, så nu är vi sju personer som ska vara med. Det kommer nog att bli kul, det brukar det vara. Och på fredag är det Vapnet (och Lasse Lindh) på Diezel! Håll utkik efter recension i lokalblaskan på måndag.

Ikväll är det premiär för "Extras" på SVT, dvs Ricky Gervais nya serie. Enligt uppgift ska den vara ännu jobbigare att titta på än "The office", så jag tror vi har en riktig godbit framför oss. Dock ska jag spela in det ikväll, eftersom Sandra ska hem för att övningsköra, och jag vill se det tillsammans med henne. Jag återkommer när jag har sett det.

Igår såg vi förresten måndagens "Beck"-film som jag spelade in på TV4, "Mannen med ikonerna". Den var inte alls lika bra som den första. Det blev liksom aldrig spännande, och man visste hela tiden på ett ungefär vem som låg bakom allt och så. Nej, jag hoppas på bättring till nästa vecka.

Nu ska jag jobba. Peach out!