oktober 17, 2005

Internet, here I come!

I fredags kväll låg det två papper och en CD-skiva i min brevlåda. Vid en närmare titt på det såg jag att det var från Hitnet, och att de ville meddela mig att fr.o.m. tisdagen den 18/10 är jag uppkopplad mot stadsnätet. Who-hoo! Jag har inte haft internet hemma sedan i juni, så det blir skumt att ha det igen. Men trevligt.

I fredags var vi även och tittade på Vapnet och Lasse Lindh på Diezel, och det var både bra och inte bra. Vapnet var grymma som vanligt, trots att Martin hade minst sagt opålitlig röst, p.g.a. en förkylning. Men Lasse Lindh var mest bara trist, och om jag inte hade varit tvungen att stanna hela konserten för Hallandspostens skull hade jag nog gått hem efter ett tag. Men men... igår hostade jag ur mig en recension också, även om den satt långt inne. Jag såg till min glädje att de tagit med min bild på Vapnet också = extra klirr i kassan vid nästa betalning!

Annars har helgen varit som vanligt, ungefär. I lördags tog vi sovmorgon, och strosade sedan ner till Amnesty för att lämna in lite köksporslin som vi rensat ut ur skåpen. När vi ändå var där passade vi på att köpa en shoppingvagn för 40 kronor, som vi givetvis invigde på vägen hem när vi gick inom Halmias loppis. Facit blev förvisso bara en bok för 1 krona, men ändå... Innan kom hem igen tre timmar senare hann vi också med besök inne i stan, Kina Livs på Fredsgatan och på Hemköp vid mig. Väl hemma var det bara en knapp timme tills vi skulle vara på Slottsmöllan för att spela Laserdome, så vi slängde snabbt ihop varsin fylld bagel innan vi gick till bussen. Laserdome var kul som attan, som vanligt, och jag kom för en gångs skull inte sist! Sandra, som spelade för första gången, vann lite överraskande helt klabbet, vilket var extra kul. Grattis igen!

Efter Laserdome gick turen till Oskarström i kylan, och medan Sandra övningskörde med sin mamma lade jag mig på sängen och kollade på "Bert", som hade nypremiär på SVT. Senare på kvällen tittade vi på "The city of lost children", som var både underlig och bra. Det syntes ju ganska tydligt att det var en Jeunet-film...

Gårdagen bestod återigen av övningskörning för Sandras del, och under tiden skrev jag den redan nämnda recensionen, plus att jag kollade lite sällskapsspel på Tradera. På eftermiddagen körde Sandra in till stan med mig i baksätet, och när vi kommit hem till min lägenhet fixade vi iordning lite, d.v.s diskade efter lördagens middag, gick ner med sopor till soprummet, städade köksbordet med mera. Innan vi gick och la oss hyggligt tidigt gick vi över en snabbis till Sture, för att vinna en digitalkamera åt Sandra på eBay, och för en gångs skull gick det vägen! 900 makaroner med porto till Sverige. Inte illa!

Jag avslutar dagens inlägg med ännu ett grattis till fina Sandra, som alldeles nyss klarade uppkörningen! Whi-hoo! Så ikväll ska det firas i Oskarström!

Peach out!