oktober 05, 2005

Bu för julen - hurra för kanelbullen!

Igår när jag och Sandra skulle gå in till stan för att köpa några saker som vi behövde beslutade vi oss för att gå inom ett bageri på vägen och köpa kanelbullar, för att ta del av den ytterst kommersiella "kanelbullens dag". Eller, om man bakar själv är det kanske inte så kommersiellt, även om man ju faktiskt måste köpa ingredienserna... Nåväl, vi kom fram till att man egentligen borde ta bort tramsiga högtider som jul, påsk och midsommar, och istället koncentrera sig på de högtider som verkligen betyder något, d.v.s. kanelbullens dag, våffeldagen, semmeldagen etc. Någon som är med oss?

Tidigare idag beställde jag ett gäng schyssta affischer från den fina hemsida seriesam.com. De hade någon form av rea nu under september-oktober, och där fanns ett paket med 16 st svenska filmaffischer (i det lilla formatet 70x30 cm) för ynka 249 riksdaler, vilket bara var att slå till. Följande affischer kommer snart att ses på mina väggar:

"Äppelkriget"
"Jönssonligan dyker upp igen"
"Lyckans ost"
"Pelle Svanslös"
"Ingen kan älska som vi"
"Jönssonligan på Mallorca"
"Jönssonligan får guldfeber"
"Lämna mej inte ensam"
"Nionde kompaniet"
"Joker"
"Jönssonligan och Dynamit-Harry"
"P & B"
"Skyddsängeln"
"Pelle erövraren"
"Män kan inte våldtas"
"Smugglarkungen"

Jag ska väl villigt erkänna att det är några av dem som jag inte har sett, och de kommer väl kanske inte ha topp-prioritet på väggen, direkt. Men det finns gott om godbitar där ändå.

När vi åt igår tittade vi på "Beck"-filmen som jag spelade in på TV4 i förrgår, och den var bra. Jag gillar polisfilmer när de är lite kluriga, och när de handlar om en ensam galning, istället för något brottsyndikat eller maffian. Sånt är bara trist. "Seven" är ett bra exempel på en bra polisfilm. Se den om ni inte redan gjort det.

Förresten så verkar Berlin-trippen frysa inne för nu. Vi vill helt enkelt samla ihop mer pengar innan vi åker dit, så att man kan kosta på sig att göra saker och köpa sådant som man vill ha. Väldigt surt dock att detta innebär att jag kommer att missa konserten med The Decemberists... Oh well, de kommer väl hit igen kanske.

Snart är det bredbandsdags hemma hos mig. Bara några veckor kvar nu...

Peach out!