oktober 07, 2005

Er heisst Don

När jag kom hem efter jobbet igår var brevlådan full av trevlig post, detta efter två dagar utan någon post överhuvudtaget. Så det var lite som julafton när jag satte mig för att öppna paketen, speciellt eftersom jag inte riktigt kom ihåg vad det var jag väntade på att få. Första paketet innehöll en Monty Python-bok som jag köpte på eBay för en billig slant, och nästa skulle visa sig vara full av Wedding Present CD-singlar, fem stycken för att vara exakt. Även detta var ett eBay-köp. Min samling blir större och större för varje dag... Det hade ju varit kul att hitta första singeln, "Go out and get 'em, boy!", men det lär väl knappast ske.

Det sista paketet skulle dock visa sig vara det roligaste: Don Lennons nya skiva "Routine"! My God, som jag har längtat! Förra skivan kom för fyra år sedan, så det var minst sagt på tiden. Min första reaktion var att rusa in till stereon för att lyssna på den, men sedan hejdade jag mig. Don Lennons skivor måste man verkligen LYSSNA på, inte bara ha på medan man diskar. Så jag lugnade mig, diskade och fixade mat, innan jag tog mig an denna godbit. Och godbit var verkligen vad det var. Redan första låten, "What SNL stands for", levde upp till mina sjukt höga förväntningar, och Don är tillbaka i gammal fin form. Bara en sådan sak som att göra en låt som handlar om att han inte fattar vad som är roligt med "Saturday night live"... Underbart!

Oh, jag fick en Monochrome Set-singel också igår. Och ett presentkort på 100 kronor från Hallandstrafiken efter deras strul för några veckor sedan. Tack & bock!

Idag ska vi ut till mina föräldrar för att äta och förmodligen även spela lite spel. Det ska bli kul. Efter det åker vi antingen hem till mig eller så försöker vi ta oss ut till Oskarström. Sandra ska till Hylte för att fira en kompis som fyller år idag på lördag kväll, så det blir väl till för mig att försöka sysselsätta mig då. Något förslag?

Nu är det bara drygt två timmar kvar av den här arbetsveckan. Trevlig helg!