september 22, 2005

Wrapped up in books

Igår var en särdeles tråkig kväll. När jag kom hem från jobbet vid halv fem-tiden fixade jag med tvätten, och sedan ringde jag Marie för att se om vårt planerade möte skulle bli av. Det skulle visa sig att hon inte hann, men vi bokade upp måndag kväll istället. Den som ställer in då ska få ett straff, dock inte bestämt vilket.

Annars tillbringade jag en stor del av kvällen framför datorn, där jag gjorde tre blandskivor. Först två till Sandra; en med The Clientele och en med The Decemberists, eftersom vi förhoppningsvis ska se båda dessa band live inom en snar framtid. Sedan påbörjade jag en skiva till Linnéa, där alla låtarna ska ha ett boktema. Spännande utmaning, och jag har kommit en bra bit på vägen, faktiskt. Surt bara när man upptäcker att man inte har vissa låtar på CD.

När jag skulle ta tag i saken och gå ner med min sopåtervinningskasse till soprummet igår upptäckte jag att det droppade från röret under vasken (där jag även har min sopkasse). Inte så bra. Jag tror vi varit för våldsamma när vi tryckt in sopor där, så att röret fått sig en smäll. Mamma skulle dock skicka en rörmokare på förmiddagen idag, så jag hoppas att det löst sig när jag kommer hem.

"Simpsons" har varit sjukt roligt de senaste dagarna, i alla fall de "nya" avsnitten som TV3 visar vid 18-tiden varje dag. Jag önskar att de kunde skynda på med DVD-boxarna lite nu så att man kan få se alla säsonger man missat. Men box nummer 6 kommer snart!

Idag ska våra chefer bjuda på lunchbuffé. Trevligt, men lite underligt att det alltid ska komma sådana saker precis innan vår klimatmätning, där vi ska tycka till om hur allt funkar, från arbetsmiljö till ledningen. Och dessutom tror jag att det kommer att bli mestadels potatissallad efter något liknande för mig.

Nu ska jag jobba. Peach out!