september 13, 2005

Jan Banan... knasigast i stan

Igår var en ganska tråkig kväll, men med små ljusglimtar. När jag kom hem var Sandra kvar hos mig, men hon var tvungen att gå till bussen efter en kvart eller så. Efter att hon gått satte jag mig vid datorn en stund för att försöka skriva en krönika till Hallandsposten om Emmaboda. Jag fick reda på igår att den ska publiceras på fredag, så det är bäst att jag sätter fart! Dock körde jag fast ganska snabbt, så jag gick och diskade och lagade mat istället. Maten intogs framför TV:n och två avsnitt av "Simpsons", varav ett var nytt för mig. Oh yeah!
Efter "Simpsons" satte jag mig vid datorn igen, och fick tillslut skrivit klart krönikan. Den blev väl inte fantastisk på något vis, men den funkar, hoppas jag. Jag passade också på att lyssna lite på en av de tre skivor som HP skickat till mig, och den lät väl... sådär. Jag tror att bandet hette Holopaw eller något sånt.

Innan åtta satte jag mig vid TV:n igen i väntan på att kvällens tredje avsnitt av "Simpsons" skulle börja, denna gång på ZTV. Strax innan pratade jag med Sandra och Henrik, där den sistnämnda berättade att hans långfilm, filmad i bästa Nore-anda, var klar nu, och han undrade om jag kunde skriva ut omslag åt honom. Visst kan jag det! Och jag vill gärna se filmen också. Det låter minst sagt lovande, och omslaget är inte fy skam det heller, vill jag lova.

Gårdagens stora överraskning bjöd Ginza-katalogen på. Jag satt och lusläste den igår i väntan på att "Simpsons" skulle börja, och hittade plötsligt Harpos gamla barnskiva "Jan Banan och hans flygande matta" på CD för ynka 49 makaroner! Jag älskade den när jag var liten! Och titta så fin den är:



Behöver jag säga att jag ska köpa den?

Så, i korthet: gårdagens glädjeämnen var Jan Banan och Sandra.

Och nu: lite bilder från helgen!
Först några bilder från vår rundvandring i Oskarström i lördags:







... och så lite bilder från promenaden på Galgberget:







Peach out!