september 20, 2005

Med plutonium tvingar vi dansken på knä

Om ungefär en timme är det något som kallas "dialogmöte" på mitt jobb. Eller, vi ska vara på Hotell Laxen, som ligger alldeles brevid huset där vi sitter. De här mötena är ett sätt för den danska ledningen att berätta vad som händer i företaget etc, men så mycket dialog blir det ju inte, eftersom de inte verkar anstränga sig särdeles mycket för att göra sig förstådda. Efter mötet ska det bjudas på lunch på samma hotell, men jag misstänker att det inte kommer att finnas någon mat för mig där, så jag tog med mig hemifrån idag också.

Det strömmar in skivor från Hallandsposten nu, och det är väldigt kul! Även om de flesta är ganska kassa så är det kul att skriva och kul att få en massa pengar för besväret också. Idag fick jag en skiva med bandet Clayhill hit till jobbet från Border, och det ska bli intressant att se vad det är för något.

Igår stod Sandra och sålde fika på Sture under deras föräldrakväll, och det gick tydligen bra. Hon var hemma vid halv åtta elller så, då det fixades mat. Sedan tittade vi lite på TV och tog det lugnt. Egentligen tänkte vi flytta bokhyllan från vardagsrummet till sovrummet, eftersom nätverksteknikerna ska gå in i min lägenhet på fredag och installera bredbandsuttaget där den står nu. Men det får vänta lite. Bara vi gör det senast torsdag kväll så...

Idag ska jag försöka åka hem vid halv fyra så att jag kan följa med Sandra på Sofis vernissage på Sture. Det vore kul att se hennes alster. Efter det ska det säljas fika igen, så jag kanske passar på att skriva recensioner på skivorna jag fått de senaste dagarna. Om jag orkar. Eller så flyttar jag bokhyllan...

45 minuter till mötet. God speed!