september 15, 2005

Enstöringen Tommy

Så där ja, nu var det förmiddagsfika igen, och som vanligt sitter jag kvar på min plats och passar på att uppdatera lite här. Jag tror aldrig att jag, under mina 5½ år här, varit med på en förmiddagsfika, och det finns i alla fall två anledningar till detta. För det första blir jag bara trött av samtalsämnena, som oftast rör sig mellan att diskutera vad som hände i "The Bachelor" eller "Expedition Robinson" igår till att klaga på allt mellan himmel och jord. Att sedan de få vettiga människorna som jobbat här har sagt upp sig gör inte saken bättre. Den andra anledningen är att jag gillar att få de här 15-20 minuter till att göra en rejäl internetkoll, utan att de andra på avdelningen ska behöva fundera på om jag överhuvudtaget jobbar alls på dagarna. Jag kan tänka mig att de tycker att jag är en skum enstöring, men det är ju inte riktigt fallet. Jag pratar ju med folk här, även om de som vill prata oftast måste ta initiativet.

Så, gårdagen... hur var den? Jo tack, det blev riktigt bra till slut. Jobbet var som vanligt, kan man väl säga, fast det var mycket att göra med Fitness Magazine, som egentligt skulle gått till tryck igår, men som vi lyckades skjuta till idag (den är skickad nu). Efter min bussfärd hem gick jag bort till ICA Maxi för att hämta en paket som kommit till mig från Staterna, innehållandes två underbart fina vinylutgåvor av The Decemberists två senaste skivor. Mmmm... I brevlådan låg även ett paket med några CD-skivor jag köpt av en kille på Skunk: "Swansong for you" av The Gentle Waves, "Rough Trade Shops - Post Punk Vol. 1" och "Rough Trade Shops - Indiepop Vol. 1", där den sistnämnda var en present till Sandra. Hoppas hon gillar den.

Eftersom Sandra skulle fika med några kompisar igårkväll, och sedan skulle åka hem till Oskarström efter det, ställde jag in mig på en ensamkväll igen, men så när jag satt och slötittade på "Drew Carey Show" i väntan på "Simpsons" ringer min telefon, och det är Sandra som ringer utifrån min trappuppgång. Oh yeah! Glädjen var påtaglig hos mig, och resten av kvällen förberedde Sandra sitt tal hon ska hålla i skolan idag om animaliska ingredienser i skönhetsprodukter och mat. Lycka till! Vi hann spela lite Pictionary också, fast det var lite skumt att spela det på två personer, eftersom man egentligen ska spela i lag.

Jag såg på Indiepoplist imorse att My Favorite lagt av. Det är väl ingen jättesorg för mig, eftersom jag mest tycker att de är ganska bra, men jag vet nog en och annan i Götet som kommer att överväga drastiska åtgärder efter det här beskedet. Tänk efter före, bara!

Idag är det torsdag, och det vet vi vad det innebär? Japp, lång dag på jobbet! Får se när man kommer hem...

Peach out!