september 21, 2005

Antiamericancretin

Igårkväll var det premiär för den amerikanska versionen av "The office" på Kanal 5, och det var exakt lika dåligt som jag trodde. Vi orkade se ungefär 5 minuter, sedan var vi tvungna att stänga av. Smärtsamt var ordet.

Mötet med danskarna som jag nämnde igår var även det exakt lika hemskt som jag trodde. Vi satt i en liten möteslokal från 10 till 12 och lyssnade på något som nästan ingen förstod något av. Den enda gången vi fattade var när våra svenska chefer pratade, men det gjorde ju inte saken mer intressant. Jag känner att jag inte riktigt orkar uppbåda energi nog att bry mig om hur de hanterar projekt och processer på TDC i Danmark.
Efter mötet var det gratislunch på Laxen, och som vanligt fanns det i stort sett inget för oss som inte äter döda djur. Min tallrik bestod tillslut av rotmos, kokt potatis, lite senap, en kall sås till laxen som serverades, och lite sallad. Fast gratis är som bekant gott.

När jag kom hem från jobbet igår gick jag och Sandra till Sture för att titta på Sofis konstalster, och jag måste säga att hon är rejält duktig. Det var för övrigt de flesta andra också. Sedan var det kul att se två gamla lärare, bildläraren Marianne, som jag hade både på Vallåsskolan och på Sture, och sedan "Öje", min samhällslärare från gymnasiet. Tyvärr blev det inte tillfälle att prata med någon av dem, men det kommer kanske fler chanser.

Grattis i efterskott till Linnéa, som fyllde 20 igår. Hurra hurra hurra! Jag grattade dock henne via Skunk igår, men det kan vara värt att skriva det här också.

Ikväll ska kanske jag och Marie ha det där skivbolagsmötet som skjutits upp i evigheter. Annars är det tvätt som gäller, på en onsdag för omväxlings skull.

Peach out!