september 08, 2005

Deliverance

När vi var på Amnesty i lördags råkade Sandra se en jättefin klocka som låg i deras uppackningsrum, men vi hann aldrig fråga om den då. När vi frågade lite senare sa de att de inte visste var i röran den låg då, men att vi skulle komma tillbaka på onsdag, eftersom de förmodligen hade hunnit prissätta den då. Igår var det som bekant onsdag, så vi traskade ner till Söder i hopp om att få sen dn berömda klockan, men icke sa Nicke. Ingen klocka. Men däremot fick vi köpt några andra småsaker, däribland det fina spelet "Skip-Bo", en ljudsaga på vinyl med "Robin Hood" och ett LP-ställ från Gustavsberg. Dock tog hungern överhanden tillslut, och vi gick hem igen.

För några minuter sedan gjorde jag dagens goda gärning. Igår när jag satt och gjorde min dagliga koll på Easynews (en betalhemsida där man kan ladda hem mp3:or, musikvideor etc) råkade jag se att "Deliverance" med bandet Space låg uppe där, och jag drog mig till minnes att min kollega Robert letade efter den på internet för länge sen, men inte lyckades hitta den någonstans. Jag kollade med honom om han hade hittat den ännu, och det hade han inte. Sagt och gjort, jag laddade hem den, plus uppföljarskivan, till honom nu på morgonen, och lade upp den på vår server. Jag fick ett stort leende och ett tack för besväret. Det kan det ju vara värt.

Det är ganska roligt hur min iPod får mig att återupptäcka mina gamla favoritband. Igår och idag har Tables snurrat (kan man säga det, trots att det är mp3-filer?) en hel del, och det är fortfarande fantastiskt bra! Jag ser fram emot att se vad nästa renässans för mig sig.

Idag är det arbete länge som gäller, som vanligt på torsdagar. Sedan ska jag nog ut till Oskarström, antingen med mutis och vatis bil, eller med buss. Jag hoppas på det förstnämnda.

Peach out!