september 16, 2005

Feedback!

En lite kul sak hände när jag kom till jobbet imorse. När jag gick förbi receptionen sa vår växeltelefonissa "bra skrivet" till mig. Först fattade jag ingenting, men sedan kom jag på att min krönika om Emmaboda blev publicerad i Hallandsposten idag. Jag tackade och sa att det var kul att någon läste det jag skriver, varpå hon säger att hon alltid läser mina alster. Trevligt. Faktum är att hon är ganska lustig. För något år sedan fick jag reda på att hon lyssna på allt ifrån Dave Edmunds (jag såg henne på hans konsert i Getinge sporthall som jag var på med mina föräldrar för några år sedan) till Nine Inch Nails och The Cure. Lite ovanligt för en kvinna i 50/60-årsåldern.

Igår kväll, när jag mol allena satt framför TV:n och, återigen, väntade på att "Simpsons" skulle börja, slötittade jag i DN:s TV-bilaga som jag brukar ta hem från jobbet, och plötsligt får jag se att Kanal 5 börjar visa den amerikanska upplagan av "The office" på tisdag. Frågan är om man verkligen ska titta på det. Rapporterna säger att den är pinsamt dålig, och det vore ju synd att skada den bild man har av det underbara engelska originalet. Fast samtidigt blir man ju nyfiken... Hmm, får se hur det blir.

Annars är jag ganska sur på Swebus idag. Eller, det var värre vid sju-tiden igårkväll. Jag stod i kylan och väntade på bussen hem från jobbet, och när det slutligen kommer så drar den bara förbi mig, utan minsta tanke på att sakta in. Visst, hade det varit mörkt ute hade det kanske inte varit så skumt, men nu var det bara nätt och jämt skymning. Och dessutom såg jag att chauffören såg mig! Goddam! Som tur var för Swebus kom det en långfärdsbuss från Simlångsdalen några minuter senare och plockade upp mig (även om de egentligen har skyldighet att stanna på den hållplatsen). Kanske hade den första chauffören hört av sig till den andra? Jag tror inte det, men man kan ju hoppas.

Helgen är ganska oplanerad, men det kan nog hända att vi åker till Oskarström imorgon, för att sedan åka tillbaka till Halmstad för att spela badminton och träffa mina föräldrar på söndag. De kommer hem från en veckas semester i Tyskland idag eller imorgon, så det kan ju vara kul att höra hur de haft det.

Trevlig helg!