september 06, 2005

Team Ping Pong

Igår var en ganska ordinär dag, får man väl säga. Sandra övningskörde med sin pappa på kvällen, och när hon kom hem så fixade vi lite mat. Jag passade också på att hämta ett paket med två skivor på ICA Maxi, innehållande Tiger Traps "Sour grass" (10") och första All Girl Summer Fun Band-skivan på CD. Trevligt.

Resten av kvällen spenderades mest framför TV:n, och vi bar även ut saker från sovrummet, eftersom HFAB kommer och lägger om golvet där idag. Det ska bli fint med ett nytt golv där, eftersom det nuvarande är ganska trist och slitet. Men herrejävlar så tungt skrivbordet var! Vi fick släpa ut det i vardagsrummet, där det nu står och blockerar TV:n. Fast vi får kanske skylla oss själva, då vi var för lata för att tömma det först...

Igår gick jag förresten mail från David Shutrick. Han sa att han skulle spela i Stockholm den 5:e oktober, och jag hade väldigt väldigt gärna åkt dit. Men det lär väl knappast bli så, tyvärr. Dock skrev han som svar på om det kommer en ny skiva snart, att: "Jo, jag har plan på en skiva, men jag vet inte när". Det låter ju lite lovande, får man ju säga.
Jag har även fått mail från Matt i Bearsuit som frågade om jag ville ha ett ex av deras nya skiva, "Team Ping Pong", som släpps den sista oktober. Ja tack, sa jag. Däremot såg jag sedan att det är en samlingsskiva med deras gamla EP-utgåvor, som jag ju har, allihop. Oh well, jag har ju inte dem på CD. Ännu.

Ikväll blir det nog till att ställa tillbaka alla sakerna i sovrummet, plus att det ska tvättas. En rapport om detta kommer imorgon.

Peach out!