september 05, 2005

Sitting on the sofa

Efter fredagseftermiddagen från helvetet (Riff krånglade hela tiden), så fick jag äntligen träffa Sandra inne i stan vid kvart över fyra, varpå vi köpte Svea Rikes sämsta paraply på Claes Ohlsson innan vi gick till buss nr 400 mot Oskarström. OK, paraplyet var billigt, men man kan ju kanske förvänta sig att det går att använda i alla fall en gång. Men som tur var så regnade det inte så mycket när vi kom till Oskarström...
När vi kommit fram beställdes det pizza, och sedan spelades det Rappa-Kalja med Sandra och Mikaela, där Sandra vann, fast det var en tuff kamp med mig. Haha.
Kvällen avslutades med att vi vann ett superfint, italienskt badrumsskåp på Tradera, ett skåp vi var och hämtade igår, eftersom säljaren bodde i Långås, utanför Falkenberg. Eller, förresten, vi avslutade inte kvällen så, om man ska vara petig. Men det var väl dagens sista stora händelse.

I lördags körde vi till Harplinge för att gå på Lions stora loppis, och vägen till plus därifrån till stan efteråt körde Sandra, eftersom hennes uppkörning kommer allt närmare. Det gick väldigt bra, tycker jag, även om hennes pappa var av annan åsikt ibland. På Lions hittade vi en fin gungfåtölj för 70 makaroner, en fin samling Melitta-glas (sådana med plasthållare) med bricka och tekanna... och något mer som jag inte minns just nu. Stort var det i alla fall, och hade man haft ett släp till sitt förfogande hade vi nog köpt mer saker.
Efter Lions var det dags för Amnesty, något som vi längtat efter sedan i våras. Och visst, vi blev inte besvikna. Bland det första vi ser är en suoerschysst manchestersoffa i brunt för 300 kronor, och vi blir båda eld och lågor. Men hur ska vi få hem den? Ett snabbt samtal till far min blev lösningen, och strax innan ett var han där och vi hjälptes åt att frakta hem det tunga åbäket. Innan dess hann vi givetvis köpa mer saker, bland annat två fina sällskapsspel (Svenska Mads brädspel och ett kommunistspel på engelska som heter "Class struggle"), två fina, gamla kassettställ, tre dricksglas av samma fabrikat som servisen vi köpte på Tradera förra veckan (Vereco France)... ja, listan kan göras längre. Men framförallt var det gudomligt att bli av med knarr-kungen till soffa som jag hade förr.
När vi var på Lions ringde givetvis Riff till mig, och sa att jag måste till jobbet och fixa iordning 15-20 sidor som det varit fel på. Well, det är ju inte mycket att säga emot, så efter Amnesty och en kort sväng hem till modern och fadern för mellanmål och lån av bil, åkte jag och Sandra till TDC Förlags underbara byggnader. I Oskarström var vi igen vid 18-tiden, då vi lagade mat och tittade på film ("Tomten är far till alla barnen").

Söndagen började med att Sandra gick upp i svinottan för att övningsköra med sin pappa igen. Trött som jag var så låg jag kvar och sov vidare tills Sandra kom hem igen, strax innan nio. När jag ätit lite ringde vi till Sylvi, som vi köpt badrumsskåpet av, och bestämde med henne att vi skulle komma och hämta det innan 13. Sagt och gjort, vi satte oss i bilen och körde till Munkagård mellan Långås och Morup, där vi möttes av en stor, fin gård, där vår drömmars badrumsskåp låg och väntade på oss. 485 kronor fattigare körde vi sedan via Falkenberg och Slöinge (inklusive ett stopp på Antikstället, där vi köpte ytterligare saker) till Halmstad och Leones Marknad. När vi kommit hem till mig, med bilen full av fina saker, gjorde vi lite snabb mat, innan vi åkte iväg igen, denna gång till Eurostop för att veckohandla på Willys. Vi har påbörjat ett försök att göra matsedel till vår kvällsmat, och därefter handla allt vi behöver, för att slippa en massa småspring på Hemköp och Netto. Vi får se hur det går, men jag håller tummarna! Bilen lämnades tillbaka till muti och vati, och sedan var det hem igen, kvällsmat, lite "Varan-TV" och läggdags. Medan jag stod och fixade med maten passade Sandra på att göra vardagsrummet finare än vad det någonsin varit, eller i alla fall sedan det kom i min ägo för fyra och ett halvt år sedan. Bilder kommer snart, hoppas jag.

Som vanligt en underbar helg med världens bästa Sandra, och nästa helg kommer kanske Sofi och Johan på besök. Det vore väldigt kul om det blev av!

Jobbdags! Peach out!