augusti 24, 2005

Blåbär och städning

Oj, nu var det några dagar sedan sist. Vi kan ju börja med helgen, som spenderades i Oskarström, precis som jag skrev i fredags. Dock hann vi besöka mina föräldrar på fredagskvällen, för lite gratismat och sällskapsspel. Det var trevligt! Ute hos Sandra var vi vid halv elva eller så, vilket gjorde att vi inte hann med så mycket mer den dagen. Vi tittade lite på Hipp Hipp innan vi somnade, men annars var det ganska lugnt. På lördagen var vi vid Digeshult, en sjö mitt inne i skogen, tillsammans med Sandras mamma och yngsta syster. Där var det meningen att vi skulle bada, men eftersom jag är en fegis av stora mått avstod jag, men Sandra skuttade i plurret, dock inte helt utan tveksamhet. Vi hann också med att plocka en del blåbär (det fanns hur mycket som helst!), och dessa kommer väl att hamna i ett bakverk av något slag inom en snar framtid. Resten av lördagen spenderades med spel (ett ordspel som jag inte minns namnet på just nu, plus crocket), mat och allmänt mys.

På söndagen åkte Sandra och hennes familj in i det djupaste Småland för att åka helikopter, så jag styrde kosan hemåt, där mamma och pappa plockade upp mig för ett strandbesök. Det var så ohyggligt varmt, så det kändes som det enda rätta stället att vara på just då. Men eftersom vattnet inte var särdeles varmt satt jag kvar på stranden och läste medan faders- och modersgestalten doppade sig i Kattegatt. Dagen fortsatte sedan på Kornhills Mellangränd 21, där det återigen bjöds på mat, och jag passade på att rota igenom lådor med saker som jag lämnat hemma när jag flyttade till lägenheten för... hmm... fyra och ett halvt år sedan. Där fanns en del spännande saker, som t.ex. gamla manus till skolpjäser och intern-TV-sketcher som aldrig filmades (oftast fanns det en bra anledning till det).
Senare på kvällen tittade Sandra in hos mig, vilket alltid är lika underbart. Dock missade hon sin buss, så hon kom ungefär 2 timmar senare än beräknat, vilket i sin tur gjorde att hon fick en väldans sen kvällsmat.

Sedan dess har det mest varit jobb för min del. Annonsproduktionen för årets tredje nummer av Riff har satt igång nu, så det är bråda dagar, plus att Inger var på utbildning igår och i förrgår. Så det var minst sagt fullt upp. Men nu är det lugnare, och jag hoppas att jag kan gå hem hyfsat tidigt idag. Rogge är i stan, och han kommer kanske titta förbi ikväll. Det vore trevligt.

Jag har fått förfrågan om hur det ser ut i min lägenhet nuförtiden (ja, tro det eller ej, men det finns folk som läser det här, tydligen), så jag tänkte ta lite bilder någon kväll och kanske slänga ut dem här. Stay tuned!

Nu ska jag jobba. Peach out!