augusti 31, 2005

Varför är bussar så långa?

De senaste dagarna har jag lyssnat på R.E.M.'s två första skivor i min iPod, och det är helt otroligt vad bra de var då! "Murmur" måste vara en av de bästa skivorna som gjorts. Kan en revival vara på gång kanske? Tja, jag tror knappast att jag kommer att bli ett så stort fan som jag var för 10 år sedan, men visst är de fortfarande väldigt bra. Eller, i alla fall de gamla skivorna. De senaste två-tre albumen har ju varit stentrista och sönderproducerade. Tyvärr.

Igår var det tvättdags hos mig, och Sandra var hos sin klasskompis Joann tillsammans med två andra klasskamrater för att återuppleva deras besök på Berlins filmfestival i vintras. Vid åtta-tiden var hon hemma igen, och då lagades det mat, som sedan intogs framför TV:n, där vi såg två kortfilmer på SVT. De var väl inte så värst bra, någon av dem.

Om det skulle vara någon som läser detta som har en förkärlek för italo disco, och då i synnerhet megamixar på vinyl, så kan jag rekommendera er att kolla in Tradera inom en snar framtid. Jag tänkte sälja av lite av det som står i lådor hos muti och vati, däribland ett tjugotal skivor av nyss nämnd karaktär. Jag kanske återkommer med en länk.

Till helgen är det både Amnesty för första gången sedan i våras, plus att Lions har en stor loppis ute i Harplinge. Spenderbyxorna skall på!

Peach out!