september 01, 2005

Vi maler byen röd

Igår var jag och Sandra nere på Färgtema-butiken som ligger i närheten av min lägenhet. Vi köpte en burk med mörkbrun lackfärg till skivhyllan, som ska målas om å det snaraste, och när vi ändå var där kollade vi lite på färger att måla om väggarna där hemma med. Planerna just nu är att måla om vardagsrummet och köket, och det i grönt respektive rött. Vi får se hur det går, men jag är pepp!

Efter att vi ätit goda Quorn-burgare igår följde jag Sandra till bussen, och skyndade mig sedan hem för att kunna spela in "Best in show", som skulle visas på SVT vid 21. Dock var jag tvungen att koppla om lite sladdar till videon för att kunna spela in, och när jag gjorde detta lyckades jag ta sönder scart-sladden som går mellan videon och TV:n. Så... ingen inspelning för Tommy. Misspeppen var stor, så jag satte mig vid datorn och kollade igenom gamla texter till Feta Frallan, vilket var väldigt kul. Vi skrev en del roliga saker, faktiskt. Plötsligt fick jag så lust att skriva något. Jag visste inte riktigt vad, men en artikel eller så kändes mest aktuellt. Men som vanligt blev det inget gjort, så det slutade med att jag satt och lyssnade på musik istället. Det är ju förvisso inte fy skam det heller.

Idag är det sista dagen för Riff-säljarna att korrigera de annonser som jag gjort. Sedan är det sidbrytningstime för mig, och det kommer jag väl få sitta med hela dagen, känns det som. Senast imorgon ska allt material vara skickat till tidningsredaktionen i Stockholm. Det ska bli skönt att bli av med eländet. Jag får ju dock fira på ett fint sätt i helgen med Amnesty, Lions och Sandra. Jajemen!

Musikpeppen idag är Elliott Smith, och jag slås av hur förbannat bra han var. Synd att han skulle gå och dö. Det är lite lustigt det här... jag har börjat lyssna mer och mer på sånt som jag lyssnade på för fyra-fem år sedan. Snart får jag väl gå ytterligare ett steg bakåt och rota fram mina Bluetones- och Marionskivor. Hmmm.

Nu ska jag byta ut bilden i Aktuell Optiks annons. Oh yeah!

Peach out!