september 27, 2005

Rosa är ingen bra färg

Igår fick jag så äntligen se "Mitt liv i rosa", som jag hört så mycket om. Vi spelade in den från TV3 (av alla kanaler!) natten till igår, och jag måste säga att jag blev ganska besviken. Handlingen kändes intressant, men det blev liksom aldrig särskilt bra. Fransk film kan vara helt underbar, som Jeunets filmer, men den kan också vara för mycket, som "Mitt liv i rosa". Synd. Men det är ändå kul att ha sett den. Och den var inte direkt dålig för den delen... bara inte så bra som jag hoppades.
Vi ska snart titta på "The city of lost children", Jeunets första film, och den har jag större förhoppningar på. Fast jag blir kanske bara besviken igen?

Annars var gårdagskvällen inte så händelserik. Marie backade ur, trots att vi bestämt att ses igår. Däremot uteblir straffet tror jag. Jag kom inte på något bra. Men vi ska kanske göra ett nytt försök idag. Får se hur det går. Sandra ska i alla fall hem till Oskarström för att övningsköra idag, så det vore kul med sällskap.

Nu tror jag att jag ska jobba lite. Peach out!