september 26, 2005

I'm gonna cut me like the Beatles

Som vanligt på måndagar är det dags att summera helgen som gått. Jag behöver väl knappast säga att den spenderats med Sandra? Nej, jag trodde det.

I fredags var vi först och handlade lite på ICA Maxi, där jag också hämtade ut ett paket jag fått från Uwe Weigmann i Tyskland. Det innehöll tre skivor, däribland den där Seona Dancing-singeln som jag nämnt tidigare. När vi kom hem fixade vi kvällens måltid, och sedan började vi titta på "Hot shots", men eftersom tröttheten tog överhanden tillslut så tittade vi aldrig klart på den. Kanske ikväll?

På lördagen kom mamma och pappa med bilen till oss på förmiddagen, varpå vi körde norrut till Varberg. Tyvärr var vi där ganska sent, vid halv ett, så vi hann bara med den ena av de två secondhand-butiker som vi spanade in förra gången vi var där. Men vi hittade en del på Pingstkyrkans butik, i alla fall lite skivor, däribland "Watusi" med The Wedding Present för 15 kronor på CD, vilket var minst sagt överraskande. Förvisso har jag redan den, men det är ju en fin present eller så kan jag få tillbaka den mångdubbla på eBay.
När vi var klara hos Pingstkyrkan körde vi till Kupan, där vi var och köpte en del förra gången, och till vår glädje hade de öppet till två, så det blev lite handlat där också, bland annat nya, fina skor till Sandra och lite textila saker.
Innan vi åkte hemåt mot Halmstad igen körde vi tillbaka till Varberg city, där vi köpte falafel som intogs på torget och gjorde ett besök hos Larry på NitaNaldi. En skiva blev köpt (samlingen med Screen Prints på rea) plus att jag till min stora förvåning hittade de två första numrena av "Feta frallan", fanzinet som jag var med och gjorde för några år sedan. Jag har inte ens dem själv, så jag ville köpa dem, men när jag sa nämnde för Larry att jag gjort dem så tyckte han att jag kunde ta dem gratis, eftersom de skulle komma hem igen då. Snällt.
När vi kom tillbaka till Oskarström handlade vi lite på Hemköp innan vi åkte till Sandra och gjorde mat. Som middagsunderhållning tittade vi på "Blinkande lyktor", en dansk film som jag hört mycket om, men inte sett tidigare. Den var bra, och snart ska vi ta itu med "Italienska för nybörjare" också.

Igår, söndag, körde vi först till secondhand-butiken i Oskarström för att köpa en schysst stol som vi spanade in förra helgen. 50 kronor kostade den, och vi passade på att köpa en fin brödburk också för ynka 15 makaroner. På vägen in till stan körde vi förbi en garageloppis som vi läst om på Hemköp dagen före, men där fanns inget fint förutom två supersöta kattungar. De var nog dock inte till salu... Men det blir lite jobbigt när de som har loppisen går som hökar bakom en hela tiden. Man kan liksom inte prata med varann, och man känner sig nästan tvungen att köpa något. Som tur var kom någon bekant till honom dit, så vi kunde smyga iväg efter ett tag.
Inne i stan köpte vi lite billiga och bra singlar på Leones, och gick en sväng på Östra Stranden, eftersom det var så fint väder. En del bilder togs också, och jag ska se till att de bästa hamnar här en vacker dag. Det är en vacker dag idag, fast det får nog vänta tills morgon i alla fall.
Vid fyra plockade vi upp muti und vati, och körde mot Rejmes, där vi skulle spela bowling. Eftersom ingen av oss är särdeles bra på det, var det upplagt för en jämn match, men pappa skulle visa sig vara strået vassare än vi andra. Efter bowlingen blev det middag serverad på Vallås, och på hemvägen därifrån vid sju körde vi inom Videomix, så att jag kunde köpa "The Friedmans"-DVD:n, som jag kollat in förra månaden. 99 kronor kostade den, och det tror jag den är värd. Om inte kan man alltid sälja den.
Resten av söndagen spenderades med att svära över IKEA, då vi tänkte sätta upp hörnsektionen till min skivhylla, som införskaffades i somras. Dock glömde IKEA att upplysa om att man måste köpa en hörnstolpe också, vilket gjorde att vi inte kunde sätta upp eländet i alla fall. Jag ska försöka låna bilen igen i veckan och köpa en sådan stolpe i Helsingborg. Jag vill bara komma i ordning med skivhyllan nu. Det är deprimerande när allt bara står staplat på golvet...

Idag är Clara hemma, så jag får skicka hennes Femina-tidning till tryck. Wish me luck!