september 23, 2005

God bless Renata!

Ibland brukar jag roa mig med att gå in på Aftonbladet och Expressens hemsidor för att kolla vad de hittar på för roliga saker, och idag var det bitvis väldigt intressant läsning. Givetvis frossar de båda i den stundande orkanattacken mot södra USA, men de hittar som vanligt en lite annorlunda vinkel på det. Istället för att rapportera om det som verkligen betyder något, väljer man att skriva om Renata Chlumska, hon som är minst lika knäpp som sin numera döda man Göran Kropp. Nu har hon tydligen fått för sig att paddla kanot runt hela Amerika, men orkanen kan sätta stopp för hennes planer! Fattar ni vilken katastrof? Herregud... jag hoppas verkligen att hon klarar sig oskadd ur det här, och att hon kan fortsätta sin resa.

Igår var det ännu en tråkig kväll, som vanligt när den tillbringas ensam i lägenheten. Jag var hemma från jobbet efter sju, då jag först tog det lugnt, eftersom jag just då inte hade någon som helst lust att laga mat. Men efter ett peppade samtal med Sandra tog jag tag i saken och slängde ihop en improviserad linsgryta som blev helt OK. Denna intogs enligt tradition till "Simpsons", fast det var på ZTV, vilket innebär att det är gamla avsnitt som man sett massor av gånger tidigare. Därmed inte sagt att de är dåliga...
Resten av kvällen gick åt till att fixa lite mer med Linnéas skivor, och att vika ihop tvätt. Som tur var kommer Sandra idag, så kvällarna ska nog bli lite roligare framöver.

Och för er som undrar: jo, röret var fixat när jag kom hem igår. Tack HFAB!

Imorgon ska vi åka till Varberg för att kolla i lite secondhand-butiker, och på söndag ska det spelas bowling med mina föräldrar. Det ska bli kul!

Trevlig helg på er!