september 07, 2005

Floorfiller!

Nu vet jag att ni alla sitter som på nålar och vill ha svar på frågan "hur blev golvet?". Jag kan nu meddela att det blev väldigt bra och fint! När jag kom hem igår möttes jag dock av en hyggligt stark lösningsmedelslukt i trapphuset och hoppades att det inte kom från min lägenhet. Givetvis var det så, men efter att ha vädrat lite så kände vi ingenting. Fast det kan ju också bero på att man efter en stund blir immun mot lukter när man vistas i dem. Nåväl, vi flyttade in alla sakerna, förutom skrivbordet, igår, och det känns bra att kunna röra sig tämligen fritt igen. Anledningen till att vi inte flyttade in skrivbordet var att vi allra helst skulle vilja ha ett nytt, så vi ska gå till Amnesty ikväll och se om det finns något köpvärt, och kanske även till Leones om tid finns. Om vi inte hittar något idag så får skrivbordet åka in i sovrummet igen, eftersom det står lite i vägen där det står nu.

När vi flyttat klart allt igår satte vi oss och pysslade lite med pärlplattor, vilket är både kul och pilligt. Min kreation blev väl kanske inte vackrast i världen, men budskapet var desto bättre.

Mest enerverande just nu är två reklamer på Radio Rix, som jag tvingas lyssna på dagarna i ända. Den ena är en reklam för någon brandmansutbildning, där en "reporter" frågar två barn vad de vill bli när de blir stora, varpå det första barnet, en pojke, svarar "brandman!" på väldigt jobbigt och skrikigt sätt. Kanske inte så farligt egentligen, men när man får höra det flera gånger i timmen blir det väldigt irriterande.
Den andra reklamen är den för nummerupplysningen 118 118, som bygger på "Ghostbusters"-låten. Det finns några olika, men den som jag hyser agg emot är en där en "stockholmskille" sjunger om att man vill hitta sina bröder som bor på Söder. Jag är ganska övertygad om att den som sjunger detta är en frustrerad skådespelare, då han är hyperaktiv och spelar över å det grövsta. Usch och fy! Fast i grund och botten är all radioreklam vedervärdig.

Idag får vi förhoppningsvis vår fina köksklocka som vi vann på Tradera, och tvätten som hänger över hela lägenheten ska plockas ner. Det blir fint det!

Peach out!