september 28, 2005

I can see! I can see!

Så där ja! Det var verkligen på tiden att jag blev av med min hockeyhjälm. Ja, som ni kanske förstår så tittade Marie förbi igår och klippte mig. Det var trevligt, och vi fick pratat lite också, vilket sker alldeles för sällan nu för tiden. Dock blev det inte mycket sagt om skivbolaget, så vi ska ha ett möte om det snart. Fast om jag känner oss rätt så lär det väl dröja en månad eller två...

När Marie gått hemåt igen vid halv nio spatserade jag ner till Hemköp och handlade lite, och sedan satt jag också fixade lite med de fem skivor som jag ska lägga till försäljning på Tradera. Det är två 7": "Paranoid android" med Radiohead och "Who's got the crack?" med The Moldy Peaches, plus tre CD-skivor: "Watusi" med The Wedding Present, "Fantastia" med French Revolution och "Halka"-singeln med Kent. Den sistnämnda har jag haft ute på Tradera förr, men hon som köpte den betalade aldrig, så jag gör ett nytt försök.

Och nu: Tommys blogg goes visual!

Först och främst två bilder på lägenheten. Kanske inte världens bästa bilder, men det får duga så länge.





Och sedan några bilder från våra secondhand-utflykter...


Jag letar böcker på Emmaus i Halmstad.


Secondhand-butiken i Oskarström.


Jag kollar in NitaNaldis bokutbud, som är väldigt trevligt.
Lägg märke till hockeyhjälmen...

Och så lite stilstudier från söndagens bowling...











På fredag är det The Clientele i Göteborg. Det lustiga är att det blir nästan exakt på dagen ett år och en månad sedan jag såg dem senast, på Pusterviksbaren i samma stad.















Nu ska jag jobba. Peach out!