december 23, 2004

Julen står för dörren

Jaha ja. 23 minuter till julafton, och utanför mitt sovrumsfönster öser regnet ner, och det viner rejält runt husknuten. Kanske inte det mest idylliska julvädret, men som hallänning är jag ganska van nu. Och vi ska ju till Göteborg imorgon... kanske har de snö där?

Madde drog söderut till sina hemtrakter i måndags kväll, och sedan dess har jag både blivit friserad av Marie och haft en trevlig TV-kväll med Sandra. Jag och Marie utbytte julklappar också, och av henne fick jag "Elephant" på DVD... riktigt trevligt! Har länge velat se den, men det har liksom inte blivit av. Men nu så! Hon fick av bok ("Planet Simpson") och en Belle & Sebastian-poster av mig. Hoppas hon gillar dem.

Igår var som sagt Sandra här, och efter att ha traskat in till stan i ösregn och storm (jo, det har varit så i några dagar nu), för att möta henne vid bussen, så gick vi till Hemköp för att inhandla råvaror till den kommande kvällsmaten. Annars spenderade vi mest kvällen framför TV:n, där vi såg "Pentagon", "Varan-TV" och Sturegymnasiets julshow från 1996 (som jag var med och producerade). Lite spelande blev det också, minsann.

I förmiddags kom bror min till oss från Stockholm, och jag spenderade eftermiddagen med honom på stan, där han skulle panikköpa de sista julklapparna. Jag tror han lyckades med det. Dessutom köpte jag tre CD-skivor på Black Magic (en ganska kass skivbörs): "The 23 enigma" (gammal Westside-samling med bl.a. Popundret), "Back to the future"-soundtracket och en promosampler med låtar från Grant McLennans skiva "Horsebreaker star". Allt detta för endast 25 bagis! Som hittat!

Nu ska jag packa inför resan till Göteborg imorgon. Det ska bli kul att träffa mina kusiner igen. Åsa har jag inte sett på säkert två år. Spännande. Och efter att jag packat ska jag nog dra mig till kojs.

Ni som eventuellt läser detta får ha en god jul!